Finske Goodio lanserer innovativ og bærekraftig sjokolade i det norske markedet

Pressemelding   •   nov 30, 2017 08:50 CET

Sjokoladene kommer i 8 utvalgte smaker, i tillegg til 3 limited edition varianter. Alle inspirert av nordisk natur og kakaoens oprinnelse. Sjokoladeplatene er pakket i en unik konvoluttemballasje med fokus på både bærekraftige materiell og design

Etter 2 år på det internasjonale markedet inntar Goodio det norske markedet med mål om å introdusere nordmenn til et nytt produkt som ikke bare smaker fantastisk og er vakkert å se på, men som representerer bærekraft, velvære og transparens.

Den finske sjokoladeprodusentet Goodio ble etablert i Helsinki i 2015, og har siden den tid skapt seg en posisjon som leverandør av smakfull, sunn og bærekraftig sjokolade i 12 markeder inkludert resten av Skandinavia, USA, Storbritannia og Japan. Produktet er å finne i over 2000 utsalgssteder på verdensbasis i dag, og nå satser de på det norske markedet etter å ha sikret solid distribusjon i nabolandet Sverige, så vel som å ha en lansering på velkjente, amerikanske Whole Foods rundt hjørnet.

Grunnlegger Jukka Peltola, er en innovatør med bakgrunn i spillbransjen der han jobbet for Rovio (selskapet bak Angry Birds, som han var med å designe). Han ønsket å gjøre en større forandring og grunnla Goodio med en misjon om å være en aktør i matindustrien som driftes etter prinsippene transparens, velvære, bærekraft og design. Det første målet var å lage en sunnere sjokolade, men han oppdaget fort at det var mange ledd i verdikjeden med potensiale for forbedring og å operere mer bærekraftig og transparent.

Historien startet med et enkelt spørsmål: “Hva om man kunne være en merkevare i matindustrien du kunne stole på?” sier Jukka Peltola, Grunnleggeren til Goodio.

Sjokoladen kommer i 11 ulike smaker som er inspirert av den nordiske naturen som inkluderer blåbær og tindved. Den er 100% rå, vegansk og fri for raffinert sukker – som betyr at det er et produkt som også appellerer til den stadig økende målgruppen som har valgt å avstå fra å spise dyreprodukter.

Kakaobønnene er handlet direkte fra bønder i Ecuador, Peru og Kongo – og råvarene er både sertifiserte Fair for Life og Økologiske.

“Nordmenn elsker sjokolade – men er og stadig mer opptatt av både helse og bærekraft, så vi ser dette som en ypperlig match for det norske markedet. Vi ønsker ikke bare å tilby et vakkert og smakfullt produkt, men og et produkt der vi med stolthet kan si at alle ledd i verdikjeden er ivaretatt på best mulig måte", sier Elisabeth Holst Nyström, Partner i Oh Yes by A+E, Goodio sin distribusjonspartner i Norge.

Sjokoladen blir å finne i norske butikkhyller fra 1. desember 2017, og oversikt over utsalgssteder blir om kort tid å finne på nettsidene til distributøren Oh Yes by A+E: ohyes.no

Les mer om Goodio på http://www.goodiochocolate.com

Oh Yes by E + A er en importør, selger og distributør av smakfulle og bærekraftige mat og livstilsprodukter. Vi sier ja til produkter som er plantebaserte, bærekraftige og helsebringende uten å inngå kompromiss på smak eller design.

Kommentarer (0)