Goodio vant sølv med sin Pure Nacional sjokolade i Bean to Bar kategorien på the Academy of Chocolate awards.

Pressemelding   •   jun 07, 2018 09:56 CEST

Pure Nacional er en av verdens sjeldneste kakaobønner. Den var tidligere antatt som utryddet, men ble gjennoppdaget i Peru for bare noen få år siden. Goodio er en av få sjokoladeprodusenter i verden som lager sjokolade med Pure Nacional.

Med sin Pure Nacional sjokolade stakk Goodio av med sølvmedaljen i Bean to kategorien på Academy of Chocolate awards. I år hadde prisutdelingen et rekordantall deltakere med 1200 nomineringer fra 45 land.

“Pure Nacional has good aroma, a ‘chocolatey’ chocolate in a richer style, very intense with notes of dark muscovado sugar. It is toasty, a good melt, slightly squidgy, almost a fudge brownie texture and indeed flavour. So rich and intense it satisfies you with a small bite” var beskrivelsen sjokoladen fikk fra juryen.

The academy of Chocolate award ble lansert i 2015. I år tok industrieksperter del av en 15 dager lang tasting og diskuterte viktige temaer som anskaffelse av råvarer, transparens og reisen fra “bean to bar”.

“Vi er selvsagt veldig stolte av denne prisen, særlig fordi det er uvanlig for en Raw sjokolade å gjøre det så godt i denne kategorien. Det som gjør oss enda mer glade er å se den store mengden med småprodusenter som deltok i år, noe som muligens reflekterer en økende bevissthet rundt opprinnelse, håndverk og bærekraft av ekte sjokolade” sier Jukka Peltola, Goodio sin grunnlegger.

Pure Nacional med 80% kakao er den mørkeste varianten til Goodio, og de har eksklusivitet på denne sjeldne kakaobønnen i Finland. Nylig har og Goodio lansert ChocOat, verdens første raw sjokolade basert på havre.

Goodio sin visjon er å være et radikalt transparent selskap som tilyr kvalitetsprodukter som bidrar til velvære for mennesker og planeten fremfor en industrigigant som fokuserer på å maksimere profitt. De ønsker å gjenoppfinne sjokolade- og matindustrien ved å lede som et godt eksempel. Dette finske selskapet er kjent for sin styrke innenfor en økologisk or retverdig verdikjede, fantastisk design, smakfulle produkter og å alltid sette mennesker og planeten først. Deres produkter er produsert fra start til slutt med kjærlighet i Helsinki.

Goodio importeres og distribueres i Norge av Oh Yes by E +A

Our mission is to inspire the Nordic Market to say yes to sustainably sourced health enhancing products. We drive change by introducing new and exciting lifestyle products that are free from animal products or additives, sustainably sourced, in beautiful design, without ever compromising on taste or quality.

Kommentarer (0)