Aksjon usprøyta begynner i dag

Pressemelding   •   okt 05, 2010 10:30 CEST

Aksjon usprøyta har som mål å få økt oppmerksomhet på økologisk frukt og grønt og bidra til å øke salget av disse.

- Vi er nå i den beste tiden for å nyte norske økologiske grønnsaker og frukt. Samtidig er det registrert at det økologiske frukt- og grøntutvalget i mange butikker er blitt vesentlig dårligere det siste året, sier markedssjef i Oikos – Økologisk Norge, Kristina Alnes.

- Oikos – Økologisk Norge ønsker at alle som vil skal ha muligheten til å kjøpe de norske økologiske vekstene og at nye forbrukere skal bli introdusert til økologiske grønnsaker og frukt, fortsetter Alnes, vi setter derfor i gang en frukt- og grøntaksjon der vi ber deg handle for norsk økologisk landbruk!

- Oikos – Økologisk Norge vil fokusere informasjonsarbeidet vårt om økologisk frukt & grønt den neste måneden for å bevisstgjøre forbrukere, sier Kristina Alnes. Vi vil også undersøke hvorfor forbrukere ikke kjøper mer økologisk frukt & grønt, og vil gjerne vite hva du mener er årsaken til det sviktende salget.

- Under aksjonen vil vi oppfordre forbrukere til å etterspørre mer økologisk frukt & grønt, sier Kristina Alnes. Positiv forbrukermakt virker, om vi etterspør mer økogrønt vil butikkene ta det inn!

Aksjonen vil settes i gang umiddelbart og går ut måneden.

Oikos- Økologisk Norge er fellesorganisasjonen for økologisk produksjon og forbruk, stiftet 3. september 2000. Den skal arbeide for å fremme målene og idegrunnlaget i økologisk landbruk, og styrke det økologiske miljøet i Norge. Oikos har rundt 1900 medlemmer,dette er både produsenter og forbrukere.

Kommentarer (0)