Viktige oppdateringer for Olympus OM-D-eiere

Oslo, 15. september 2015 – Eiere av toppmodellene i Olympus OM-D-serien kan se frem til kontinuerlige oppgraderinger som vil bedre kamerafunksjonene ved å legge til Olympus’ mest imponerende innovasjoner. Oppgraderingene som utvikles nå, lanseres denne høsten for de prisvinnende toppmodellene OM-D E-M1 og OM-D E-M5 Mark II. Kameraeierne kan laste ned oppgraderinger gratis via Olympus Digital Camera Updater-tjenesten. Disse oppgraderingene viser igjen at Olympus er fast bestemt på at selskapets toppmodeller i OM-D-serien skal sette standarden for ytelse og brukervennlighet i kategorien for kameraer med utskiftbare objektiver, Interchangeable Lens Camera (ILC). Oppgraderingene under vil være tilgjengelige som nedlastninger fra slutten av november 2015.

E-M1 Ver. 4.0-oppgradering

OM-D E-M1, som har vunnet en rekke priser, var det mest avanserte kompaktsystemkameraet som noensinne var blitt produsert da det ble lansert i 2013. Høstens oppgraderinger vil sørge for at det fortsatt er det. I tillegg til ytterligere kompatibilitet med Olympus Capture, gir den nye oppgraderingen eierne – typisk profesjonelle og entusiaster – tilgang til 18 viktige funksjonsforbedringer, med særlig fokus på videoopptak og profesjonell arbeidsflyt. Noen av høydepunktene er:

• Focus Stacking-modus. Fanger iøynefallende makrobilder med skarpe kanter med større dybde ved å kombinere åtte bilder tatt med kun ett trykk.
  • Utvidede variable bilderater. For videoavspilling med ekte kinofølelse, ta opp film uten bevegelsesuskarphet med 24, 25 og 30 bilder per sekund.
  • Videoopptak med variabel 5-akse IS. Velg mellom mekanisk bildestabilisering i kamerahuset, og en ny modus med elektronisk bildestabilisering.
  • Film infoskjerm. Under videoopptak viser LCD-skjermen viktig informasjon som histogram, nivåmåling, lydnivå og tidskode.
  • Stille modus. Slå på helt stille elektronisk utløser når du tar opp video eller stillbildesekvenser i miljøer der støy kan være et problem.

E-M5 Mark II Ver. 2.0-oppgradering

OM-D E-M5 Mark II ble lansert for bare seks måneder siden og har allerede mange av de seneste funksjonene i oppgraderingen for E-M1. Takket være verdens kraftigste 5-aksers innebygde bildestabilisator, har E-M5 Mark II-eierne allerede fordelen av fremragende stillbilde- og videoopptak uten bevegelsesuskarphet når de er på farten, selv i dårlig lys. Høstens fastvareoppgraderingen vil gjøre denne funksjonen enda bedre. Høydepunkter fra oppgraderingen for E-M5 Mark II Ver. 2.0 inkluderer:

• Ny bildemodus. Dette fargegraderingsverktøyet gjør filmredigering til en lek.
  • Bilde- og lydsynkronisering. Skaper et perfekt lydspor til videoopptakene dine ved å synkronisere kameraet med en ekstern mikrofon.
  • Fokus-bracketing. En svært velkommen funksjon når du gjør opptak med liten dybdeskarphet. Velg det beste bildet fra en serie som tas automatisk med litt ulik fokusering.

For mer informasjon om de nye funksjonene, gå til Olympus’ nedlastningsside. For å finne ut mer om Olympus OM-D-kameraer, funksjoner og tilbehør, gå til OM-D-nettsiden. Produktspesifikasjoner kan endres uten varsel.

For spørsmål eller ytterligere informasjon, kontakt:

Juliane Holmedahl Olympus Norge

E-post: Juliane.Holmedahl@olympus-europa.com