ONEPARK TIL OSLO LUFTHAVN GARDERMOEN

Pressemelding   •   sep 30, 2016 10:59 CEST

Avinor Oslo Lufthavn har signert leiekontrakt med ONEPARK for drift av parkeringstjenester ved hovedflyplassen de neste fem årene.

Etter en bred anbudsrunde ble kontrakten med Avinor signert denne uken. ONEPARK AS får dermed ansvaret for å drive Norges største parkeringsanlegg.

I dag har Oslo lufthavn om lag 7.500 parkeringsplasser innendørs og over 15.000 utendørsplasser. 270 av disse er forbeholdt elbiler, og 30 til motorsykler.

ONEPARK AS ble etablert i 2012 og er eid av Indigo Parking Group AS. Selskapet har parkeringsdrift i sju land og er Norges norges tredje største parkeringsoperatør.

– Vi gleder oss, og takker Avinor for tilliten. Vi ser virkelig fram til å ta fatt på oppgaven med å møte kundene med nye og spennende produkter og tjenester sier administrerende Direktør i selskapet, Leif Nymoen.

Onepark overtar parkeringsdriften i 2017.

Onepark AS har etter oppstarten i 2012, virkelig fått opp farten. Flere større anbudskonkurranser er vunnet det siste halvåret. Sæter Torg på Nordstrand i Oslo, Bodø Storsenter, Arkaden kjøpesenter i Skien, Trekanten kjøpesenter i Asker og HasleLinje-prosjektet i Oslo er alle oppdrag som er sikret den senere tid og har oppstart ila høsten, og vinteren 2016/17.

ONEPARK ble etablert i 2012 og eies av Indigo Parking Group AS (IPG). Hovedkontor er på IT Fornebu i Martin Linges vei 25 på Fornebu. Ledergruppen i ONEPARK har samlet over 100 års erfaring med utvikling og forvaltning av parkeringsvirksomhet. Vi benytter vår lange erfaring til å tilby en enkel, praktisk og fornuftig parkeringstjeneste for alle.

Kommentarer (0)

Kommentar