Opplysningen 1881 raskest i ny test

Pressemelding   •   okt 26, 2010 15:07 CEST

Det tar i gjennomsnitt 39 sekunder å få svar på spørsmålet ditt om du ringer 1881 eller 1888, mens det tar 43 sekunder i snitt å få svar fra Gule Sider 1880. Det viser en fersk undersøkelse gjennomført av Synnovate på oppdrag fra Opplysningen 1881.

-      Vårt kundeløfte er klart: Vi skal levere den beste opplysningstjenesten i Norge. Derfor må vi stadig bli raskere og mer effektive. Tid er penger for våre kunder. Vi er de eneste som har både innenlands- og utenlandsopplysning, noe som krever et mer komplekst system. Vi er derfor svært fornøyd med at vi totalt sett kommer best ut av Synnovate-testen, sier Marianne Lund, markeds- og kommunikasjonssjef i Opplysningen 1881.

Ifølge Synnovate tar hver kundehenvendelse hos Opplysningen 1881 i gjennomsnitt 39 sekunder, sammenlignet med 43 sekunder hos Gule Sider 1880. Undersøkelsen viser også at kundene må vente 7 sekunder i snitt før Opplysningen 1881 tar telefonen, mens det i gjennomsnitt tar 13 sek før man får svar hos 1888.

Synnovate har gjennomført testene fra 6. til 15. okt med 600 oppringninger, 200 til hver av aktør..

Nytt system

Siden forrige måling i januar 2010 har 1881 forbedret seg med 5 sekunder. Mye av årsaken er det nye datasystemet.

-        Vi hviler ikke på laurbærene og skal bli enda bedre. Det tar imidlertid litt tid å implementere nye datasystemer. Nå har våre 1881-kollegaer fått systemet inn i fingere, slik at vi kan behandle kundene våre på en rask måte samtidig som vi er sikre på at kundene får svar på det de ønsker, sier Jan Erik Sørgaard, daglig leder i Opplysningen 1881.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Marianne Lund, markeds- og kommunikasjonssjef i Opplysningen AS, på telefon: +47 97 19 12 71
Jan Erik Sørgaard, daglig leder i Opplysningen AS, på telefon: +47 90 18 33 88