Snøkaos ga telefonstorm hos 1881

Pressemelding   •   okt 22, 2010 06:00 CEST

I forbindelse med det første snøfallet mange steder i Norge, opplevde Opplysningen 1881 en kraftig økning i antall samtaler.

- Er toget fra Lillestrøm til Oslo i rute? Hva er telefonnummeret til Statens Vegvesen? Dette er noen av de typiske spørsmålene Opplysningen 1881 får i disse dager.

- Både i går og i dag har vi merket et ekstra trykk fra kunder som trengte hjelp ikaoset, sier Marianne Lund, markeds- og kommunikasjonssjef i Opplysningen 1881, og venter stor pågang også fredag. Selv om det var meldt snø, er dette noe Opplysningen 1881 ser hvert år når den første snøen kommer. - Folk er ikke forberedt og de får det travelt med å "sko" seg for vinteren. Derfor ringer de til oss for å få den hjelpen de trenger. Typiske spørsmål er nummer til NAF, Statens Vegvesen, verksteder og NSB. Spørsmålene vi får endrer seg med sesonger, og speiler hendelser i samfunnet. Dager som dette er en klar bekreftelse på det, legger Marianne Lund til.

For ytterligger kommentarer, kontakt markeds- og kommunikasjonssjef Marianne Lund, tlf 971 91 271