Ny salgssjef i Optimera Byggsystemer.

Optimera AS har ansatt Kjetil Hustad som ny salgssjef for Optimera Byggsys-temer. Kjetil kommer fra en stilling som salgssjef i ABC Byggsystemer AS. Før dette har han lang erfaring med byggeledelse, kalkulasjon, og salg og leve-ranse av elementprosjekter

―Bygningselementer og konstruksjonspakker er fremtidens måte å bygge på.

Det er god økonomi i å velge elementer og med det klima vi har i Norge er det eks-tremt viktig at vi får tettet byggene raskt. Det var Optimera sin klare satsning på Pre-Fab og elementer som dro meg mot selskapet. Jeg gelder meg til å ta fatt på ar-beidsoppgavene og utvikle denne satsningen videre med det jeg kan bidra med, sier Kjetil Hustad.

―Vi har store ambisjoner og ansettelsen av Kjetil Hustad er viktig for at vi skal kunne fortsette den gode veksten vi har hatt i markedet. Kjetil blir en støtte for våre selgere på større elementprosjekter mot proffkunder og entreprenører. Han vil være med på å utforme videre satsning innen PreFab, sier direktør Stene Bergsløkken i Optimera Byggsystemer

Optimera opplever en sterk vekst i markedet for konstruksjonspakker og bygningse-lementer. De annonserte nylig kjøp av takstolprodusenten Mjøstre AS på Ilseng utenfor Hamar.

―Mjøstre posisjonerer Optimera sterkere geografisk overfor markedet i Innlandet og Romerike. Mjøstre blir basis for våre videre satsinger innen prefabrikasjon for dette markedet. Når vi nå også har med Kjetil Hustad på laget så gleder vi oss til fortsettel-sen, avslutter Bergsløkken.

• optimera proff
  • salgssjef