Kjenner du Norges hyggeligste rørlegger?

Pressemelding   •   apr 30, 2019 08:53 CEST

Konkurransen Norges Hyggeligste Håndverker er et initiativ fra Dipper og Mittanbud og gjennomføres i samarbeid med Renault, BNL, Mesterbrev, TOOLS, Jotun, Boligmessen, Hultafors, Elko, Hey’di, Oras og Samsung.

For tredje år på rad er jakten på de gode historiene om Norges hyggeligste håndverkere i gang. I september kåres Norges hyggeligste rørlegger, og Oras Armatur er stolt sponsor av konkurransen.

Fokus på de gode fagfolkene

Kampanjen Norges Hyggeligste Håndverker er et felles initiativ på tvers av håndverkerbransjene for å skape stolthet og engasjement for yrkene. Kampanjen vil løfte frem de gode historiene om håndverkerne som fortjener positiv oppmerksomhet. I tillegg til å kåre «Norges Hyggeligste Håndverker», kåres vinnere i syv underkategorier, deriblant «Norges Hyggeligste Rørlegger». Oras Armatur er hovedsponsor for rørleggerkategorien.

– Vi er opptatt av å støtte rørleggerfaget, og løfte frem rørleggerne blant håndverkerne. Vi vet at det finnes mange gode rørleggere der ute, og er det viktig å være med å hylle de. Håndverkerfaget er noe folk jobber med hver dag og er stolte av, og vi gleder oss til til å se mange gode kanditaturer og vise allmenheten alle de flinke rørleggerne i Norge, sier Lars Erik Fossum, Country Manager i Oras Armatur.

Vinneren av rørleggerkategorien får tittelen Norges Hyggeligste Rørlegger, og et Oras Esteta Wellfit dusjsystem til en verdi av 17.000,- samt en verktøykasse fra Hultafors og gavekort fra Jotun.

Vinneren av rørleggerkategorien går så videre i konkurransen om å vinne tittelen Norges Hyggeligste Håndverker og hovedpremien i konkurransen som er blant annet leasing av en Renault Varebil.

Bidrar til økt rekruttering til håndverkeryrkene

I fjor var det Norges yngste rørleggermester Hussain Fares fra Oppsal i Oslo som ble tildelt den gjeve tittelen «Norges Hyggeligste Rørlegger 2018». Juryen la vekt på at Fares med sine gode holdninger og dedikasjon til faget var et veldig godt forbilde for fremtidens rørleggere.

Fares opplevde selv at kampanjen bidro til å økte stoltheten hans for yrket, og han tror den kan gjøre det samme for andre.

– Det har betydd mye for meg å bli nominert og kåret til Norges hyggeligste rørlegger. Det viser at folk setter pris på den jobben jeg gjør. Jeg prøver å være hyggelig hver eneste dag, og kampanjen viser at det virker, sier Fares.

Nå er han spent på hvem som vinner i 2019.

– Det var mange gode kandidater i 2018, og det kommer garantert til å være mange i 2019 også. Jeg har selv flere kandidater jeg vil nominere og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Vi trenger flere stolte yrkesutøvere der ute og Norges Hyggeligste Håndverker bidrar til dette, avslutter Fares.

FAKTA OM KONKURRANSEN

Hva er Norges Hyggeligste Håndverker?

Kampanjen Norges Hyggeligste Håndverker er et felles initiativ fra ledende aktører i håndverksbransjene som mener det er på tide å slå et slag for håndverkerne. Målet med kampanjen er å skape stolthet og engasjement for håndverksyrkene, gjennom å løfte frem de gode historiene om flinke fagfolk som gjør en solid jobb for kunden. Vi mener håndverkerne fortjener mer positiv oppmerksomhet, derfor kårer vi Norges Hyggeligste Håndverker.

Les mer på: www.hyggeligste.no/

Hvem står bak Norges Hyggeligste Håndverker?

Om Norges Hyggeligste Håndverker

●Konkurransen startet 29. april og alle kan gå inn og nominere en håndverker.

●Vinneren kåres i samarbeid med en fagjury under Boligmessen på Telenor Arena lørdag 14. september.

●I tillegg til Norges Hyggeligste Håndverker kåres det vinnere i 7 underkategorier: rørlegger, snekker/tømrer, maler, murer, elektriker, lærling, samt en åpen kategori.

●Kriteriene for å vinne konkurransen er en kombinasjon av faglig dyktighet, stemmer, engasjement, service og gode kundeopplevelser.

Slik nominerer du:

●Alle kan nominere en håndverker til konkurransen, bare klikk her for å nominere.

●Beskriv med dine egne ord hvorfor du mener nettopp denne personen er Norges Hyggeligste Håndverker.

●Fortell hva slags jobb håndverkeren har gjort for deg, og hva som gjorde det til en hyggelig opplevelse. Dette kan for eksempel være service, punktlighet og kvalitet eller personlige egenskaper som godt humør, positiv innstilling og vilje til å gi det lille ekstra.

Oras er Nord-Europas ledene produsent av kjøkkenkraner, servantkraner og dusjer. Vi har et bredt utvalg av sanitærprodukter både til det offentlige og private hjem. Helt siden selskapet ble grunnlagt i 1945 har Oras innført høykvalitets designprodukter med brukervennlig og tekniske løsninger. Oras har produsert elektroniske kraner i over 30 år, og er i dag markedsledere på berøringsfrie kraner.

Oras-konsernet eies av Oras Invest, et familieselskap og en industriell eier. Konsernet har to sterke merkevarer, Oras og Hansa. Konsernets visjon er å gjøre bruk av vann enkelt og bærekraftig samt å bli ledende i Europa innen avansert sanitærutstyr.

Hovedkontoret for konsernet ligger i Rauma, Finland, og konsernet har tre produksjonsanlegg: Kralovice (Tsjekkia), Olesno (Polen) og Rauma (Finland). Konsernet opererer i over 20 markeder og sysselsetter ca 1400 personer.

Oras Armatur AS i Norge er lokalisert i Kværnerbyen i Oslo. I Norge er det er totalt 19 ansatte (pr april 2019) bestående av distriktrepresentanter, prosjektselgere, kundeservice, teknisk support, marketing og ledelse. Fornøyde kunder er viktig for oss, og vi står alltid klare til å hjelpe - det er bare å ringe.

Kommentarer (0)

Kommentar