Oslo Lufthavn ønsker W.B. Samson velkommen

Nyhet   •   feb 21, 2013 10:34 CET

15. februar åpnet W.B. Samson sitt bakeri ved Oslo Lufthavn. Dette er det eneste fullverdige bakeriet i Skandinavia på en lufthavn.

Hos bakeriet kan man kjøpe kaffe og Te i alle varianter, hjemmelaget varm sjokolade med ekte krem, smørbrød, osv. I tillegg vil det være mulig å kjøpe med seg marsipankake, kransekake og lignende som kan tas gjennom sikkerhetskontrollen.

- Tanken er å gjøre dette til et møtepunkt i avgangshallen. Et sted å roe ned, møte andre som skal reise, eller si adjø til de som har fulgt til flyplassen. Alt dette i en intim atmosfære som minner om Oslo, forklarer Carl Fredrik Samson.

Om W. B. Samson
W. B. Samson er et familiebakeri som ble startet i 1894 av William Bismark Samson på Egertorget i Oslo. Dette bakeriutsalget har siden vært åpen i snart 120 år, gjennom to verdenskriger, og tatt imot over 30 millioner kunder. Bakeriet drives i dag av 4. og 5. generasjon Samson med et 20-talls utsalg i Oslo og omegn.

Bakeriet vil driftes av SSP The Food Travel Experts, som driver de fleste av serveringsstedene på flyplassen.