SAS utvider med ny direkterute til USA

Nyhet   •   aug 19, 2015 17:00 CEST

SAS presenterte i dag den nye direkteruten mellom Oslo og Miami med oppstart i 2016. SAS øker i tillegg antallet avganger mellom Oslo og New York.

Investeringene i nye langdistansefly, og ekspansjonen på interkontinentale ruter, gjør at SAS ytterligere forsterker tilbudet til Skandinavias frekvente reisende. SAS har for Norges del hatt en økning på 200 000 interkontinentale seter siden 2010, og vil øke med ytterligere 50 prosent, til totalt 300 000 seter, de neste to årene.

Besøk vår USA-portal her

- Vi vet at våre kunder søker en komfortabel reise og hyppige avganger. Med de nye rutene og det vidtrekkende nettverket, har vi det beste tilbudet til USA fra Skandinavia. Vi ser frem til å tilby våre kunder nye reisemål og reiseopplevelser - og selvfølgelig tilby dem en varm velkomst om bord på våre nye fly, sier Eivind Roald, konserndirektør for kommersiell virksomhet i SAS.

Flygningene til Miami starter høsten 2016
Miami er et attraktivt reisemål for skandinaviske reisende både sommer og vinter. Byen har den største cruisehavnen i verden, og er et viktig handelssentrum som tiltrekker seg forretningsfolk fra hele verden. Fra Miami er det mulig å fly til andre destinasjoner med SAS 'partnere. Det første flyet til Miami vil starte i løpet av høsten 2016, og SAS vil fly fire ganger i uken fra Oslo.

- Dette er gode nyheter for reiseglade nordmenn og vi er helt sikre på at denne ruten blir en suksess for SAS, sier trafikkdirektør i Oslo Lufthavn Jasper Spruit. - De siste årene har vi sett en veldig positiv utvikling på trafikken til USA, og ruten til Miami blir den syvende direkte til Nord-Amerika fra Oslo.

Ruten til Miami blir den fjortende langdistanseruten fra Oslo Lufthavn.  Allerede kan man fly direkte fra Oslo til New York, Fort Lauderdale, Orlando, San Fransisco og Los Angeles. Fra og med mai 2016 vil også Boston stå på menyen fra Norges hovedflyplass.

I tillegg til den nye ruten, øker SAS frekvensen på flere langruter i vinterprogrammet 2015/2016. Dermed vil SAS operere daglig på ruten Oslo – New York.

Tidtabell

Oslo - Miami
Vinterprogram
Fra Oslo SK955: Avreise tirsdag, onsdag, fredag og søndag. Avgang 09:35, med ankomst Miami 13:50.
Fra Miami SK956: Avreise mandag, tirsdag, torsdag og lørdag. Avgang 15:50 med ankomst Oslo 07:05