SWISS utvider tilbudet fra Norge til Sveits

Nyhet   •   des 16, 2013 10:13 CET

SWISS og Oslo Lufthavn har gleden av å kunne tilby en ny rute til Alpene: den 14. desember lanserte flyselskapet direkteflyvninger fra Oslo til Genève.

I vintermånedene og frem til 29. mars 2014 skal SWISS fly denne ruten hver onsdag, lørdag og søndag med en Airbus A319/A320.

Denne ruten vil være spesielt interessant for skiturister, siden Genève er den ideelle inngangsporten til de sveitsiske og franske Alpene. Som Sveits’ nasjonale flyselskap har SWISS allerede en daglig avgang fra Oslo til Zurich, og selskapet tilbyr de beste forbindelsene mellom Norge og Sveits.

- Det var veldig gledelig å se det første SWISS-flyet ta av fra Oslo mot Genève på lørdag, den største byen i den fransktalende delen av Sveits. Genève er i sannhet en verdensby, et globalt senter innen finans og diplomati, og base for flere internasjonale organisasjoner enn noen annen by i verden. Dette er også et fantastisk tilbud for norske vintersportsentusiaster! Genève er inngangsporten til så mange flotte vintersportssentre som tilbyr mange spennende bakker så vel som avslappende skiferier for familier. Og enda bedre: SWISS tar med et par ski eller et snøbrett gratis hvis du reiser med innsjekket bagasje. Jeg er helt sikker på at norske reisende vil sette pris på selskapets service, der alt er inkludert, og den sveitsiske gjestfriheten om bord på våre nye flyvninger til Genève, sier Urs Limacher, direktør og ansvarlig for nordiske salg i Swiss International Air Lines.

- Det er veldig hyggelig å ønske denne nye Genève-ruten velkommen til Oslo Lufthavn, sier Nic. Nilsen, administrerende direktør ved Oslo Lufthavn.

- Nordmenn er kjent for å være glad i skisport, og denne flyruten vil gi oss større muligheter til å besøke Alpene. Ruten er også et glimrende supplement til Oslo Lufthavns nåværende ruter, avslutter Nilsen.

De nye rutene

Oslo - Genève
LX1239 15.00 - 17.35 Onsdag
LX1239 16.45 - 19.20 Lørdag