- FM Mattsson gjør jobben enklere

På sykehusene i Skien og Porsgrunn er det FM Mattsson som gjelder.

Å holde skikk på over 6000 blandebatterier er ingen liten utfordring. Derfor er det hele tre rørleggere som har jobben med å sørge for at alt fungerer som det skal for pasienter, pårørende og ansatte ved Telemark Sykehus’ avdelinger i Skien og Porsgrunn.

- Jeg vet faktisk ikke akkurat hvor mange blandebatterier vi har ansvar for, men på Skien sykehus er det 5000 rom, og i Porsgrunn er det 1100, sier Dag Kristiansen, som er én av de tre rørleggerne som er ansatt ved sykehuset.

I tillegg til de 6100 pasientrommene, kommer blandebatteriene som befinner seg i fellesområder, på operasjonssaler og så videre.

Både Skien og Porsgrunn sykehus bruker utelukkende blandebatterier fra FM Mattsson. Det er Kristiansen glad for.

- Det har vi brukt i mange år, også før min tid, og jeg startet her i 2000, sier Kristiansen.

- Jeg er godt fornøyd med det. At alle blandebatteriene kommer fra FM Mattsson gjør jobben lettere for oss. Hvis noe trenger utskiftning, uansett om det er et kjøkkenbatteri eller et servantbatteri, er det samme innmat. Dermed trenger vi ikke å sitte med så mange ulike reservedeler, og vi vet akkurat hva slags verktøy vi trenger.

- Pasienter og ansatte er også fornøyde, både med produktene og det at vi så kjapt kan fikse et problem dersom det oppstår, sier Kristiansen.

- På et sykehus er det viktig at det alltid er jevn temperatur i dusjen, og hvis rørsystemet er gammelt, er myktstengende servantkraner en fordel. FM Mattssons produkter har disse egenskapene. Og skulle vaktmesterne på sykehuset trenge noe de ikke har på eget lager, har alle rørleggerfirma og grossister FM Mattsson-deler på lager, sier Arnt Erik Lindseth, FM Mattssons distriktssjef i Aust-Agder og Telemark.

- Vi er veldig stolte av å ha Telemark Sykehus som kunde. Rørleggerne der er veldig flinke, det er nesten så de kjenner produktene bedre enn meg, sier Lindseth.

Les mer om FM Mattsons produkter og garantier her: Fmmattson.no

• rørlegger