Miljøsmart med stil!

Pressemelding   •   okt 10, 2012 15:08 CEST

FM Mattssons nye servantbatteri 9000E II Servant er svært energieffektivt. Dessuten har det en ren design slik at det er enkelt å passe inn blandebatteriet i ulike innredningsstiler.

Nå introduserer FM Mattsson 9000E II Servant, et servantbatteri i en stilren og lettplassert design. Men dette blandebatteriet har mer å by på. Det er nemlig svært energieffektiv ettersom det har oppnådd beste nivå (A) i den nye svenske energiklassifiseringen.

E-en i 9000E står for EcoSafe® og bygger på miljøbevissthet i alle ledd, fra redusert miljøbelastning i fabrikken og ved materialvalg til energismarte funksjoner som gir et miljøvennlig og gjenvinnbart sluttprodukt. Et eksempel på dette er strålesamlerens Eco Flow. Denne funksjonen innebærer at kranen fungerer akkurat som vanlig, men vannmengden er begrenset gjennom luftinnblanding i vannstrålen slik at blandebatteriet blir svært energieffektivt.

Kaldstart er en annen sparefunksjon der spaken gir kaldt vann i nøytral posisjon, altså ikke blandet kaldt og varmt vann. Cirkapris 1 200 kroner.

Allerede i 1865 ble FM Mattsson grunnlagt av Frost Matts Mattsson, og har siden den tid vært en foregangsbedrift for hele bransjen. Til å begynne med ble det produsert urverksdetaljer til Mora-klokken, lusekammer, bjeller, spenner og hælsporer. I 1876 støper Frost Matts sine første tønnekraner.

I dag, mer enn 140 år senere, er FM Mattsson en av Nord-Europas største og mest moderne armaturfabrikker. Nermere 600 000 kraner forlater årlig fabrikken for å innrede kjøkken og bad over hele verden.

Kommentarer (0)