Outnet fortsetter å vokse i nye lokaler.

Pressemelding  •  08-11-2011 00:33 CET

Nettbutikken Outnet- som i løpet av kort tid har etablert seg som hele Nordens friluftsbutikk, flytter inn i nye tilrettelagte lokaler. Ny logistikk og større lager gjør at vi kan holde tritt med den voldsomme veksten vi har opplevd de siste årene.

For noen år siden startet Outnet i enkle beskjedne lokaler i Kalmar. På kun 30m2 begynte konseptet å ta form. Etterhvert flyttet vi inn i større lokaler, før vi nå har flyttet inn i stort flott nyoppusset lokale på drøye 3200m2. Her har vi fått kontorer og et moderne lager tilpasset vårt behov for effektiv logistikk, sier VD Stefan Gustafsson.

En av Outnets filosofier for å kunne lykkes, er at vi må ha mye varer på lager, sånn at kunden kan få sine varer raskt uten unødvendige forsinkelser. 90% av alle ordre som kommer inn til Outnet, sendes fra lager innen 24 timer, forteller logistikksjef i Outnet Anders Franklund.

Dette er en prosess vi i lenger tid har planlagt gjennomføringen av.
Flytting fra beskjedne 570m2 tok derfor kun to lange arbeidsdager, og en kjempe innsats fra alle de ansatte. For Outnet betyr dette at vi har hatt minimale forsinkelser, og i løpet av mandagen er vi a jour med alle orde og kunde henvendelser.

Med 3200m2 er Outnet med dette, klare til å håndtere videre vekst i det nordiske markedet.

Outnet er en nettbutikk som selger produkter til tur og reise. Vi fører de skandinaviske varemerkene som vi mener har best funksjonalitet, kvalitet og design. Outnet ble lansert i desember 2005, men virksomheten kan spores helt tilbake til 1926.

www.outnet.no

Kommentarer (0)