Outnet og Get Out blir Outnorth - The best of Scandinavian Outdoor!

Pressemelding  •  04-05-2012 09:30 CEST

Kalmar den 4 maj 2012 – I november 2011 ble det klart at Sveriges største og raskest voksende e-handelsbedrift innen friluftsliv, Outnet, skulle overta alle aksjene i den velrennomerte nettbutikken for friluftsutstyr, GetOut. Konseptet med det konfeksjonspregede utvalget hos Outnet, og GetOut’s tradisjonelle friluftsutstyr, kompletterer og gir økt bredde i sortementet.

Nå tar selskapet neste skritt mot å bli Scandinavias største e-handelsplass innen friluftsliv, og slår sammen de to nettbutikkene under samme selskapsnavn, Outnorth. Navnet er valgt for å underbygge strategien om et sterkt skandinavisk selskap, uavhengig av nasjonalitet.

Tidligere VD i Outnet, Stefan Gustafsson, blir ny VD i Outnorth.

- Med Outnorth vil vi inspirere mennesker til å komme seg ut i naturen, uansett tidligere erfaring eller ambisjonsnivå, og uansett om du er ute etter naturopplevelsen eller uteaktivitet. Vi vil at alle skal ha mulighet til å oppleve det det skandinaviske friluftslivet, om det er snakk om bekledning og utstyr eller selve opplevelsen, sier Stefan.

Stefan Gustafsson, vd Outnorth
E-post: stefan.gustafsson@outnorth.com
Mobil: +46/ 703-49 55 95

Om Outnorth
Outnorth er en sammenslåing av Outnorth og GetOut. Outnorth vil dermed være en  Skandinavias ledende e-handelsbedrifter innen friluftsliv. Outnorth nettbutikker finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Blant de kjente Skandinaviske varemerkene finner du Haglöfs, Fjällräven, Didrikson, Hilleberg, Tierra, Lundhags, Primus, Helly Hansen, Silva, Bergans, Norrøna, Trangia, Tretorn, Klättermusen, med flere.

Men også sterke internasjonale varemerker som Western Mountaineering, Vibram, Marmot, Salomon, Thermarest, Arcteryx, Gerber og The North Face.

Mer informasjon finner du på www.Outnorth.no

Outnet er en nettbutikk som selger produkter til tur og reise. Vi fører de skandinaviske varemerkene som vi mener har best funksjonalitet, kvalitet og design. Outnet ble lansert i desember 2005, men virksomheten kan spores helt tilbake til 1926.

www.outnet.no

Kommentarer (0)