Blåkläder vinner mai-Sølvmikken

Både Og vinner Sølvmikken for andre måned på rad med den tøffeste radioreklamen i eteren. TRY tar de øvrige to plassene i mai med kampanjer for TINE Ostestaver og Skoda.

Både Og Radiobyrå og Blåkläder vant Sølvmikken for april med noen av sine røffeste spotter hittil, og de er tydeligvis inne i en tjukk og kreativ macho-steam for tiden siden de måneden etter makter å følge opp med et knippe som er minst like hårete.

Dette er hva juryen hadde å si: «Hvis Blåkläder hadde vært et radiokonsept, så hadde det ikke vært sånne masete sketsjer med koselig ukulelemusikk på slutten. Nei, det hadde vært steinsolid tekstarbeid, opplest av en skuespiller som drakk diesel til frokost. Konseptet hadde fått Sølvmikkjuryen til å skamme seg over at de ikke hadde funnet det på selv, og hadde du sendt det inn til Sølvmikken to måneder på rad, hadde det vunnet begge gangene.»

Kreativt team hos Både Og var Eskil Paus, Janne Regine Kunigunde Rugtvedt, Joachim Sandvik, Michael Solbakken og Øystein Johnsen.

Andre og tredjeplassen i mai gikk begge til Try for deres spotter for TINE Ostestaver og Skoda. Begge disse kampanjene ble produsert av Verdens Sterkeste Mann.

Du hører maivinnerne og tidligere vinnere i Sølvmikken på Gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospot i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• radio norge
  • radiolyttere
  • dab
  • radioreklame
  • radio
  • gullmikken
  • p4
  • sølvmikken
  • kreativt forum

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Nordic Entertainment Group (NENT Group). Ansvarlig redaktør: Morten Aas.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group vil etterhvert noteres separat på Nasdaq Stockholm.