Pressemelding -

P4s ukentlige humorprogram Misjonen med Atle Antonsen og Johan Golden melder flytting til DAB!

11. januar starter FM-slukkingen i Norge. Atle Antonsen og Johan Golden i P4s humorprogram Misjonen klarer imidlertid ikke å vente lenge, og flytter over på DAB allerede fredag 4. november!

Fra da av må man lytte digitalt via DAB, nett eller mobil for å kunne høre Misjonen-guttas elleville harselering med lokale nyheter, dagens overskrifter og ellers alt som rører seg i nyhetsbildet.

Vil lokke sine faste lyttere over på DAB

Dette er første gang en norsk radiokanal splitter radiosignalet og sender ett program på FM og et annet på DAB, noe Misjonen-gutta selv synes er veldig spennende.

- Selv om vi i Misjonen avskyr å være trendsettere eller innovatører så har vi denne gangen gjort et unntak, sier Atle Antonsen. - Vi ønsker å være tidlig ute med å legge om til kun DAB så vi kan lokke, lure og tvinge våre faste lyttere til å ta skrittet over først som sist. Så kan de godte seg og hånflire av alle de andre som sitter der i januar og ikke skjønner hva pokker som skjedde med deres kjære FM-bånd, avslutter han.

Se den elleville filmene som viser hvor trangt det er blitt for Atle og Johan på FM:

Flyttingen av Misjonen er et av flere grep P4 nå gjør for å skape oppmerksomhet om den nært forestående overgangen til DAB. I løpet av 2017 slukker det riksdekkende FM-nettet for godt, og budskapet er derfor at alle som liker å høre på radio like godt kan skaffe seg en DAB-radio først som sist.

De fleste lytterne er godt forberedt på overgangen til DAB

Det er nå mindre enn 100 dager til slukkingen av FM-nettet starter 11. januar 2011, og i en fersk rapport som ble utgitt av Digitalradio Norge denne måneden kommer det fram at de fleste lytterne allerede er godt forberedt på det digitale radioskiftet. Rapporten viser at det finnes én eller flere DAB-radioer i 7 av 10 norske husstander og at radiolytterne har en høy bruk av digitalradio via DAB, internett og/eller digital-TV

Forhåpentligvis blir tallet enda høyere nå som alle Misjonen-fans må ha DAB-radio for å få sin ukentlige dose med Atle og Johan.

Når Misjonen flytter over på DAB er det P4-programleder Jan Norman som overtar Misjonens sendeflate på FM fredager mellom kl. 10.00 og 12.00.

• Massemedia

• dab+
  • johan golden
  • atle antonsen