Både Og Radiobyrå vinner Sølvmikken for januar

Både Og Radiobyrå vant kalenderårets første Sølvmikk-kåring med en radiokampanje for Right Price Tiles. Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. De beste radiokampanjene gjennom året går videre til finalen i den store Gullmikk-kåringen som går gjennomføres hvert år i oktober. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider.

Juryens begrunnelse:

"Tulleringing må være et av de mest velkjente og takknemlige grepene i radioreklameproduksjonens verktøykasse. Det brukes til fulle i spotten som vinner Sølvmikken for januar 2014. Månedens vinner er en spot i et konsept vi kjenner godt. Smart Mice Disguise prøver fortsatt ikke å selge oss noe annet enn navnet, og det er jo alt vi trenger å vite dersom vi skal ut å se på fliser. Det triller kanskje ikke like godt av tunga som tidligere, men den passe sjarmerende idéen for tulleringingen er nok til at Right Price Tiles stikker av med denne månedens Sølvmikk. Dette er en lite anmasende og ganske høflig radioreklame man tåler å høre mange ganger."

Kreativt team hos Både Og, Eskil Paus og Tom Aksel Mathisen uttaler «Kjempegøy å vinne! Dette er en kunde vi har jobbet med lenge uten at den har fått noen oppmerksomhet fra øverste juryhold, så det var veldig hyggelig. Det er en kampanje som etter hvert har blitt en referanse innen radioreklame og lytterne venter i spenning på hva den neste ideen vil bli. Stor takk til kunden som har gitt oss stort spillerom til å utforme reklamene, og ikke minst, til å tulle med de ansatte."

Hør alle vinnerbirdragene på Gullmikken.no

• Massemedia

• p4
  • kalle lisberg
  • radio hele norge
  • riksdekkende
  • radio
  • dab
  • dab+
  • radiolyttere
  • webradio
  • radioplayer
  • trygve rønningen

P4 er Norges største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen sender i det femte
riksnettet, det såkalte FM5-nettet, på konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt
hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Tromsø.
P4-gruppens kanaler består av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, Klem FM og P6 Rock. P4 er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Trygve Rønningen