Parameter AB inngår en kooperasjonsavtale med LMI Technologies

Pressemelding  •  31-01-2012 11:45 CET

Parameter AB har inngått en kooperasjonsavtale med LMI Technologies. LMI Technologies er en global leder av produsenter og leverandører vedrørende 3D-lasermåling og sensorteknologi. Avtalen gjelder for produktfamilien Gocator. Takket være samarbeidet forstyrker Parameter sin rolle som ledende leverandør av vision-systemer og vision-komponenter for automasjonsindustrien.

Parameter har lang erfaring med 3D-målinger og derfor passer Gocator godt til vareut-valget som kan finnes i mange produkter. Parameter AB blir eksklusiv leverandør i alle nordiske landene og i Polen, og skal ta vare av salg og teknisk support.

Enklere og raskere med Gocator
Rett fra begynnelsen leverer Gocator kalibrerte data. Dessuten har kameraen et intuitivt grafisk grensesnitt som ikke har et motstykke ved liknende produkter. Det har aldri før vært så enkelt - du lager din anvendelse innenfor minutter. Gocator er en smart 3D-kamera som leverer 3D-profilet til objektet med laser-triangulasjon og som gjennomfører inspeksjoner, målinger og kvalitetskontroll basert på 3D-data. En Gocator består av en rask kamera og en integrert laser som er kalibrert av verket. Sammen med regningsytelsen og ferdige målingsverktøy er alt sammen pakket opp i en robust og kompakt IP67-kapsel. Gocator kommuniserer med de øvrige delene av automasjonssystemet ved hjelp av ethernet, digitale og analoge I/Os eller ved serielle data. Systemet kan skaleres fordi mange enheter simpelthen kan samarbeide og kontrolleres i systemet.

Om LMI Technologies
LMI Technologies er en del av AUGUSTA Technologie AG-konsernet. LMI Technologies Inc. (LMI) er verdensmarkedsleder som tilbyder av 3D-sensorikk og måleteknikk for industriell målings- og prosessstyrelse. Med over 100 patenter og over 30 års erfaring med utviklingen av sensorer når LMI en ledende posisjon i feltet. Teknologi av LMI er stillaset i mange 3D-systemer av mange ledende OEM-produsenter og systemintegratorer innenfor bransjer som stålindustri, sveising, dekkproduksjon, byggeindustri, matvarer, kjøretøy og transport.

Om Parameter AB
Parameter avsetter innovative produkter og løsninger for firmaer som er verdensmarkedsledere i områdene imaging (machine vision), optikk og nano-posisjonering. Parameter AB er et privateid firma med 45 års erfaring innenfor bransjen. I dag er vi aktive i det hele Skandinavia, de baltiske landene og i Polen. Med fem kontor i fire land arbeider vi i nærheten av kunden, steg for steg, og med blikket rettet mot framtiden.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom