Han blir ny sjef i Peab AS

Pressemelding   •   des 11, 2018 07:06 CET

Kjetil Runningen, påtroppende adm dir i Peab AS.

Fra 1. januar 2019 tar Kjetil Runningen over som administrerende direktør i Peab AS.

Når John Ivar Mejlænder-Larsen fra nyttår går over i stilling som markeds- og strategidirektør i morselskapet Peab Bygg Norge AS, er det Kjetil Runningen som tar over sjefsstolen.

− Jeg er veldig glad for at Kjetil har takket ja til å lede Peabs byggvirksomhet på Østlandet. For oss var han et helt naturlig førstevalg til stillingen. Som leder er han opptatt av å levere gode resultater, både i form av kvalitetsprosjekter med egne håndverkere, gode kunderelasjoner, sunn økonomi og å tilrettelegge for medarbeidernes utviklingsmuligheter, sier Arild Østgård, administrerende direktør i Peab Bygg Norge AS.

Beste arbeidsplass i bransjen

Kjetil Runningen har jobbet i selskapet siden 2004, og har i en årrekke levert solide resultater som sjef for Peabs byggvirksomhet i Telemark. Det seneste året har han vært viseadministrerende direktør i Peab AS. Som leder er han svært fokusert på menneskene i bedriften.

– Peab-konsernet har et mål om å være den beste arbeidsplassen i bransjen. Det betyr at må vi satse stort på medarbeiderne våre. Utvikling og engasjement er nøkkelordene. De må forstå at de er det viktigste vi har, og at vi satser på deres utvikling. I retur får vi engasjerte medarbeidere, som vokser med Peab, sier han.

Mest fornøyde kunder i bransjen

Han er også opptatt av hvordan Peab skal få de mest fornøyde kundene i bransjen, som er et annet hovedmål i Peab-konsernet. Det handler om strukturert kundeoppfølging, god planlegging, og ikke minst profesjonell prosjektgjennomføring, ifølge den nye Peab-sjefen.

− Derfor starter vi 2019 med en ny organisering av Peabs byggvirksomhet på Østlandet. Vi endrer organiseringen fra sju mindre distrikter til fire større regioner. Våre fire regionsjefer vil konsentrere seg om markedsarbeid, og vil ha egne prosjektsjefer for å drive kundeporteføljen. Samlet mener vi denne organiseringen vil gi oss flere muligheter i markedet, samtidig som vi får jobbet tettere og mer konsentrert med de kundene vi har, forklarer Kjetil.

God lønnsomhet

Det store målet er å drive med god lønnsomhet, noe som ifølge sjefen er mye enklere når medarbeiderne har det bra på jobb, og leverer god kvalitet til kundene.

− Jeg er stolt over det arbeidet som gjøres hver eneste dag, av våre fagarbeidere, lærlinger og funksjonærer. De står på for kunden, og vi i ledelsen skal stå på for dem. Slik skaper vi lønnsomme prosjekter, og muligheter for fortsatt å være en god arbeidsgiver og viktig bidragsyter i samfunnet, avslutter den nye Peab-sjefen.