Peab bygger for MAX Burger i Skien

Pressemelding   •   nov 22, 2018 10:51 CET

Illustrasjon/foto: Max Burgers AB

Peab bygger konseptrestaurant for MAX på Nenset mellom Skien og Porsgrunn. Kontrakten har en verdi på 17 millioner kroner eks. mva.

MAX er på fremmarsj i Norge, og dette er en av kjedens første rene konsept-restauranter i Norge.

− Det er veldig gøy at vi endelig kommer i gang med å bygge MAX i Skien. Vi har funnet en god partner i Peab, og vi håper dette er startskuddet for et langsiktig samarbeid med mange vellykkede etableringer. MAX har store planer i Norge, og på sikt vil vi åpne minst 50 restauranter. Vi er inne i en sterk ekspansjonsfase, og leter etter muligheter til å bygge både frittstående restauranter og instores. Gjerne på lignende steder som i Skien, eller i større kjøpesentra og handelssteder, sier Tony Jakobsson, bygg-, etablerings- og eiendomssjef i MAX Burgers.

Skandinavisk design

Restauranten får om lag 100 sitteplasser innendørs og i tillegg sitteplasser utendørs. Bygget vil preges av skandinavisk design med mye tre og en moderne innredning.

− Vi er veldig fornøyde med å bli valgt som entreprenør på dette prosjektet, og gleder oss til å levere et kvalitetsbygg med våre egne dyktige håndverkere på laget, sier viseadministrerende direktør Kjetil Runningen i Peab AS.

Burgerrestauranten blir nærmere 500 m2 stor, og byggeprosjektet kom i gang høsten 2018. Overlevering skjer sommeren 2019. Byggherre er Max Burger Norge AS og arkitekt er HH Prosjektassistanse AS. Oppdraget er en totalentreprise.

For mer informasjon, kontakt:

Frode Pettersen, prosjektutvikler Peab AS, +47 917 00 545
Marita Wengelin, PR-sjef Max Burger Norge AS, +46 70 365 79 89

MAX Burgers er Sveriges eldste hamburgerkjede. MAX har som mål å være verdens beste burgerkjede og streber etter å gjøre verden litt godere. Både gjennom å servere de beste burgerne og være en god kraft i samfunnet. Ambisjonen er at annethvert måltid som selges i 2022 skal være noe annet enn rødt kjøtt. Siden juni 2018 har Max-menyen vært klimapositiv, og hver burger bidrar til å redusere klimatrusselen. Max har siden 2006 delt ut over en kvart milliard i prosjekter i u-land. Kjeden har 135 restauranter, hvorav 121 i Sverige og 6 i Norge (november 2018). Max sysselsetter 5 000 medarbeidere og omsatte i 2017 for 3,2 milliarder SEK.