Peab har overlevert flerbrukshuset Café Arena på Trysil

Pressemelding   •   sep 26, 2019 14:21 CEST

Flerbrukshuset Café Arena, Trysil

Café Arena ligger ved Trysil Golfbane på Trysilfjellet Arena, og har både golfshop, restaurant og lounge.

Peab overleverte det nye flerbrukshuset før sommeren til byggherre Trysilfjellet Golf AS. Oppdraget var en totalentreprise på ca. 10 millioner eks mva.

Kort byggetid
Byggeprosjektet ble gjennomført som en totalentreprise, i samspill med Trysilfjellet Golf AS, som eies av Trysil Prosjektinvest AS, Trysilfjell Utmarkslag og Skistar. Dennis Strandberg, prosjektleder i Peab, er godt fornøyd med samarbeidet med byggherren.

− Prosjektering startet høsten 2018, og oppstart på byggeplassen var i februar i år. Til tross for kort byggetid og betongarbeid på vinterstid, overleverte vi bygget til avtalt tid den 28. juni uten anmerkninger, sier Strandberg.

Helårsåpent
Det eldre bygget til Café Arena var ikke i god stand, og hadde ikke kapasitet til å håndterte driften av golf og minigolf hele året. Det nye bygget, på rundt 390 kvadratmeter, skal ta imot den økende trafikken på sommerstid.

Bærekonstruksjonen består av limtre, og taket strekker seg ut over en uteservering med flere synlige limtresøyler. Det høyeste takpunktet er på rundt seks meter.

− Nå har Trysilfjellet Golf fått et veldig pent bygg med ny flott restaurant, som skal være åpen hele året. Golfturismen i Trysil har fått seg ett ordentlig løft, avslutter Strandberg.

Arkitekt har vært Arkitektbua AS, og i gjennomførelsen arkitekt Bjørnstad Prosjektering AS.

Peab er et av Nordens ledende bygg- og anleggsselskaper med cirka 15 000 ansatte og en årlig omsetning på cirka 53 milliarder svenske kroner. Konsernet har strategisk plasserte kontorer i Sverige, Norge og Finland. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne i Sverige. Aksjen er børsnotert ved NASDAQ Stockholm. I Norge har Peab 1500 medarbeidere og en årlig omsetning på 5,7 milliarder kroner.