Årets nye vandreturer fra Peer Gynt Tours!

Nyhet   •   feb 11, 2020 07:05 CET

Solnedgang over Gower halvøya i Wales. Her finner man den vakreste delen av kyststien "Wales Coast Path".

Peer Gynt Tours starter året med flere nye vandreturer, både i og utenfor Europa. Vandretur er en aktiv ferie med fokus på samvær, kultur og naturopplevelser. Dette er en annerledes måte å oppleve reisemålene på, og blir stadig mer populært. Peer Gynt Tours har turer til et stort utvalg destinasjoner. Turene har ulike vanskelighetsgrader, så det finnes et tilbud for de fleste glade turgåere. Årets nyheter er varierte og spennende, så det er bare å glede seg til nye turopplevelser i godt selskap.

Vandretur Albania
Albania er Middelhavets best bevarte hemmelighet, med turkisblå innsjøer, majestetiske fjell og sjarmerende landsbyer. Landet har skatter listet på UNESCOs verdensarvliste, og en rik historie. Høydepunkter på turen er besøk til Komansjøen og nasjonalparkene Thethi og Valbobone, som er sentrert rundt De albanske alper.

Vandretur South Wales
De sørlige delene av Wales er som skapt for vandring med frodige daler, vakre fjell og bratte klipper som gjemmer uberørte sandstrender. Wales er Englands sjarmerende "lillebror", og waliserne har historier å fortelle, samt stolthet for sin kultur og sitt språk. Vi bor i Swansea, og vandreetappene legges til områdene rundt.

Vandretur Georgia
Georgia ligger i de ruvende Kaukasus-fjellene, i skjæringspunktet mellom øst og vest. Det lille landet har uberørt natur, snødekte fjell og grønne daler. Dette utgjør et flott utgangspunkt for spennende vandringer. Her er gjestfrihet dypt forankret i folkesjela. Noen av turens høydepukter er besøk til middelalderbyen Ushguli, og fantastiske utsikter på vandring i Gulli-passet nesten 3000 m.o.h..

Vandretur Tenerife
Tenerife er gjerne mest kjent for sol og strandliv for oss nordmenn, men øya gjemmer også et landskap med skatter listet på UNESCOs verdensarvliste. Vulkansk landskap rundt vulkanen Teide, sjeldne planter og tropisk regnskog er noen av høydepunktene på denne nye og opplevelsesrike vandreturen på Tenerife.

Øyvandring Paros – Hellas
Når du velger Hellas utenfor den glovarme turistsesongen, kan du nyte livet med tursko og vandringer langs gamle eseltråkk i deilige temperaturer. Denne turen byr på ekte gresk postkortstemning med hvite hus med blå karmer, trange brosteinsgater og en hyggelig havn med fargerike fiskebåter. På en vandretur kommer du tett på de billedskjønne og hyggelige drømmemotivene på Paros.

Hele programmet med aktiv ferie og vandreturer er nå i salg på Peer Gynt Tours sine hjemmesider.