Peer Gynt Tours med ny brosjyre for turer med Hurtigruten

Pressemelding   •   jan 04, 2017 12:54 CET

Peer Gynt Tours har nå kommet ut med en ny brosjyre i samarbeid med Hurtigruten for gruppeturer i 2017. De reisende får et mangfold av opplevelser på turer langs norskekysten, cruise fra Bergen til Casablanca eller på ekspedisjon i Antarktis. Skap minner for livet på en herlig ferie med Peer Gynt Tours og Hurtigruten. Vår reiseleder sørger for et sosialt og hyggelig miljø på turene!

Norskekysten
Dere blir tatt med på en reise gjennom noe av det vakreste Norge har å tilby av natur i avslappende omgivelser om bord cruiset. Cruiset manøvreres gjennom grunne sandbanker, trange sund og forbi ikoniske fjell som gir passasjerene en reise hvor det alltid er en ny opplevelse rett rundt hjørnet.

Her tilbys det to forskjellige turer, en tur fra Kirkenes til Bergen, som også inkluderer flybillett t/r Oslo, og en tur fra Bergen til Kirkenes, deretter tilbake til Trondheim, som inkluderer togbillett til og fra Oslo. På disse gruppeturene er det også med egen reiseleder.

Bergen - Casablanca med MS Midnatsol
Sjøreisen fra Bergen til Casablanca kan virke lang, men på denne turen får de reisende stoppe innom noen av Vest-Europas flotteste storbyer. Reisen tar deg fra Bergen til Amsterdam, St. Peters havn på Guernsey, La Coruna, Leixões, Lisboa, Cádiz og cruiset slutter i Casablanca. Det blir ikke et kjedelig øyeblikk på reisen gjennom Europa.

Etter endt seilas arrangeres det en kulturreise til Rabat, Marokkos hovedstad og Tanger. Turen avsluttes med en dags opphold på solrike Costa del Sol før flyreisen hjem. Peer Gynt Tours reiseleder følger dere gjennom hele ferien.
Det er mulig å velge enten Bergen eller Oslo som startsted, og da er også nødvendige flybilletter inkludert i pakken.

Antarktis med MS Midnatsol
Fra Kapp Horn til pingvinene i Antarktis, opplev naturens råskap på verdens mest isolerte kontinent. Selve reisen til Antarktis starter i Santiago de Chile, her blir dere flydd til Punta Arenas etter en dags opphold for å borde MS Midnatsol. Seilasen går deretter gjennom de Chilenske fjordene, som blir sagt å være mer imponerende enn norske fjorder, til Kapp Horn. Fra Kapp Horn går reisen direkte til Antarktis hvor et erfarent ekspedisjonsteam gjør oppholdet til en trygg opplevelse.

Fraværende menneskeaktivitet har gjort at dyrelivet har forblitt uendret siden Antarktis ble oppdaget. Kom i nærkontakt med pingviner, seler og hvaler som har Antarktis som sitt hjem. Denne turen gir deg et unikt perspektiv på en av "verdens minst levelige plasser". Også her har gruppen med egen reiseleder som også sørger for et trivelig sosialt miljø.

Peer Gynt Tours jobber for å gjøre deres ferie til et minne for livet. For mer informasjon om turene se hjemmesiden: https://www.peergynt.com/hurtigruten eller ta kontakt på telefon: 815 00 335. Peer Gynt Tours tilbyr også en rekke andre spennende gruppereiser for alle aldersgrupper.

Peer Gynt Tours AS er spesialist innen gruppereiser. Vi tilbyr rundreiser, vandreturer, seniorferie, temareiser, opplevelsesreiser og bussferie. I tillegg jobber vi spesielt mye med skreddersøm av reiser for firmagrupper, lag og foreninger, skoler, og andre temarelaterte reiser i inn- og utland. Peer Gynt Tours historie går tilbake til 1978, og i dag omsettes årlig for ca. 80 mill. kr. fra fire avdelingskontorer. Les mer om våre tilbud på https://www.peergynt.com