Peer Gynt Tours utvider sin satsning på reiser skreddersydd for seniorer

Pressemelding   •   jan 12, 2016 07:00 CET

I 2015 lanserte Peer Gynt Tours sine nye "Seniorfavoritter". Dette ble en suksess med godt salg. Det blir derfor en videre satsning inn i 2016 med både fjorårets destinasjoner samt nye utvalgte reisemål. På disse reisene tas de eldre seniorene på alvor, og det tilrettelegges med voksne norske reiseledere som sørger for at alle får en hyggelig og sosial ferie. På turene skapes ofte relasjoner som man har glede av i mange år fremover. Graden av valgfrihet skal være stor, men de reisende vet at de hver dag kan delta på små og store aktiviteter om de ønsker. I motsetning til på de populære rundreisene så bor man her på samme hotell under hele turen, og får dermed mer tid til å slappe av og nyte ferien. Inkludert i prisen er alltid flotte utflukter og felles middager hver dag.

Nye destinasjoner
Som nyheter i 2016 kan Peer Gynt Tours friste med Toscana i Italia og Costa Brava i Spania. I Toscana blir oppholdet på et førsteklasses hotell i Tirrenia, som ligger kun få kilometer fra Pisa. Hotellet byr blant annet på svømmebasseng i olympisk størrelse, privat strand med solstoler og komfortable rom.

I feriebyen Pineda del Mar på Costa Brava-kysten blir det et 10 døgns opphold på et komfortabelt feriehotell like ved byens strandpromenade og den flotte badestranden. Byen er en typisk spansk småby ved Middelhavskysten, og ligger bare fem mil fra Barcelona som besøkes på en heldagsutflukt.

En annen nyhet i dette programmet er Kypros, som har over 300 soldager i året. I byen Pafos er det en rolig og behagelig atmosfære. Byen ligger på sørvestkysten av Kypros, og er rik på kultur og historie. Hotellet ligger rett på stranden, og har flere restauranter, spaavdeling og en hyggelig strandpromade som går inn til sentrum.

Fjorårets seniorfavoritter
Fjorårets seniorfavoritter solgte bra, og de blir med på programmet i 2016 også. På Costa Tropical i Spania venter rolige dager på spahotell ved stranden. Byen Almuneñcar er en gammel fiskelandsby nordøst for Malaga, og byr på en rolig atmosfære. Mens i idylliske Dubrovnik i Kroatia venter et ukesopphold på et førsteklasses historisk hotell, som ligger flott til ved havnefronten i byen. Hotellet byr på en elegant restaurant, et stort utendørs svømmebasseng og hageterrasse med palmer.

Portoroz på den slovenske Adriaterhavskysten, er absolutt et alternativ til de mer besøkte reisemålene i Europa. Slovenias kyst er en god blanding av hyggelige småbyer, olivenlunder og "italiensk sjarm", og i badebyen Portoroz er det også et utmerket tilbyd innen velvære-SPA og medisinsk SPA.

Peer Gynt Tours AS er spesialist innen gruppereiser. Vi tilbyr rundreiser, vandreturer, seniorferie, temareiser, opplevelsesreiser og bussferie. I tillegg jobber vi spesielt mye med skreddersøm av reiser for firmagrupper, lag og foreninger, skoler, og andre temarelaterte reiser i inn- og utland. Peer Gynt Tours historie går tilbake til 1978, og i dag omsettes årlig for ca. 80 mill. kr. fra fire avdelingskontorer.