Jakten på det digge livet - velferdsteknologi i praksis

Pensjonistforbundet inviterer til en to dagers jakt på det "digge" livet på Hell 2.-3. oktober, gjennom spennende foredrag om hvordan velferdsteknologi kan bidra til at eldre får en god og verdig alderdom i eget hjem.

Pensjonistforbundet driver utstrakt brukeropplæring på feltet, og legger vekt på at velferdsteknologi må utvikles for å sikre den enkeltes behov for trygghet, sosial kontakt og fysisk aktivitet.

Stortingsmeldingen Morgendagens omsorg sier dette om velferdsteknologi; «Framtidas tjenester må fokusere på å ta i bruk ny teknologi/velferdsteknologi som muliggjør en aktiv og selvstendig hverdag».

Pensjonistforbundet har tatt dette på alvor og har i tre år holdt langt over 1000 foredrag og kurs for brukere, pårørende, frivillige og ansatte i helse- og omsorgssektoren.
Pensjonistforbundet sentralt har stått for opplæringen sammen med lokale organisasjoner og allerede etablert nettverk. Vi har spredd kursene som en vifte i egen organisasjon og lokalsamfunnene ved å lære opp eldre med kompetanse på feltet til å bli dyktige og kompetente velferdsteknologiske ambassadører. I tillegg har vi engasjert organisasjonens fylkesledere, fylkessekretærer, lokallagsledere, eldrerådsrepresentanter og brukerrepresentanter på eldresentrene i dette arbeidet.

Vi ser fram til to dager med spennende innlegg og foredrag, som vi håper også er av interesse for dere.
Velkommen til Scandic Hell Hotell Værnes 2.-3. oktober!

Program vedlagt.

Konferansen streames.

• Entreprenørskap

• velferdsteknologi
  • leve hele livet

Pensjonistforbundet er landets største organisasjon for pensjonister og uføretrygdede med 250 000 medlemmer. Hovedsaker er forhandlingsrett for pensjon og trygghet i alderdommen. Jan Davidsen er forbundsleder.