Absolut presenterer et nytt, kunstnerisk og dristig design på hele den smakstillsatte serien med Vodka.

Nyhet -

"Dette er en av de mest dramatiske endringene vi noen gang har gjort, det er det største designprosjektet i vår historie.  Vårt mål er å gi våre kunder et unikt design som er helt ulikt alt man tidligere har sett. Levende, fengslende flasker som tilfører energi til en hver anledning og feirer det faktum at hver smak i ABSOLUT Vodka serien er noe ekstraordinært", sier Anna Kamjou, global
designsjef hos ABSOLUT. "Tidligere har man tenkt at vodka med fruktsmak har et bilde av frukten på flasken, men vi ønsket å bryte denne tradisjonen. Vi spurte vårt designteam om å fordype seg i symbolikken og mytene forbundet med hver av ingrediensene for å finne kjernen i hver enkelt smak og deretter forsterke dette gjennom kunsten. "

Det faller seg ganske naturlig at ABSOLUT tar en kunstnerisk tilnærming i utformingen av sitt nye design. Dette er et firma med dype røtter i kunstens verden. Allerede i 1985, da ABSOLUT flasken dukket opp i den første kunstannonsen, har ABSOLUT tilført kunst til forbrukeropplevelsen.  "ABSOLUT har lenge utfordret konvensjoner gjennom kreativitet", sier Kamjou. "Dette nyskapende designet er et annet eksempel på merkets originalitet og dristighet. "

Etter å ha tolket alle smakene og deres essens, jobbet designerne med å få frem smakens kjerne gjennom kunsten. De fulgte gammel, svensk kunstnertradisjon og brukte hendene. Det vil si at de slo av datamaskinene, tok opp penn, papir, og pensler og satte seg fore å tyde, ikke nødvendigvis selve
smaken, men energien bak hver smak. Med ABSOLUT Apeach for eksempel, ble myke pasteller og lette håndbevegelser brukt til å fange fruktens flyktige, søte skjørhet og formidle en følelse av romantikk. Utformingen av ABSOLUT Pears begynte med fruktens symbolske assosiasjoner med lang levetid og renhet, og endte opp som en abstrakt pæreform som minner om evighetssymbolet. For ABSOLUT Raspberri er følelsen av kjærlighet og lidenskap intensivert gjennom den abstrakte,
ekspresjonistiske teknikken med å kaste maling. De samme prosessene ble gjentatt gjennom hele serien.

"Allerede i 1979 utfordret ABSOLUT normen på hvordan en vodkaflaske burde se ut med en innovativ, og i dag ikonisk, flaske. "I dag har vi forandret designet på smakstilsatt vodka", sier Jonas Tåhlin, VP Global Marketing hos The Absolut Company. "Våre nye flasker er moderne, kunstneriske og ulikt alt annet på markedet. Sett noen av dem på bordet og man får straks noe å snakke om. "

Noter:

•  All smakstilsatt vodka fra Absolut er laget på 100% naturlige ingredienser, uten tilsatt sukker.
• Det nye designet inkluderer Absolut Apeach, Absolut Pears, Absolut Raspberri, Absolut Vanilia, Absolut Mango, Absolut Ruby Red, Absolut Berri Açaí, Absolut Äpple, Absolut Cherrys, Absolut Gräpe, Absolut Wild Tea and Absolut Cilantro.

For nedlastning av flere bilder, vennligst besøk: press.absolut.com.

For cocktailoppskrifter og informasjon og de siste cocktailtrendene, besøk www.absolutdrinks.com eller last ned Drinkspiration applikasjonen for iPhone, iPad og Android på www.drinkspiration.com.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Brand Manager, Pernod Ricard Norway

Richard Düring