BEEFEATER MIXLDN COCKTAIL KONKURRANSE 2015

BEEFEATER MIXLDN COCKTAIL KONKURRANSE 2015

Beefeater, verdens mest prisbelønte gin * inviterer verdens beste bartendere til å konkurrere i Beefeater MIXLDN Global Bartender Cocktail konkurranse. Årets konkurranse inviterer deltakerne til å skape en gin cocktail som på best mulig måte gjenspeiler London og fanger opp byens ånd for å etterlate en varig hyllest til alle som jobber i bransjen og for å hylle deres kunnskap og håndverk.

Siden lanseringen i 2011 har Beefeater MIXLDN fortsatt å vokse i popularitet med deltakere fra 30 ulike land i fjor og det er forventet at enda fler vil delta i 2015. Kulturpåvirkninger fra hele verden gjør at London er en by som hele tiden er under forandring, på samme måte ønsker MIXLDN 2015 og inviterer deltakere til å ta en klassisk oppskrift på en gin cocktail som stammer fra 1950 eller senere, og fornye denne med inspirasjon i det moderne London, eneste kriteriet er at Beefeater eller Beefeater 24 brukes som hovedingrediens.

Land over hele verden vil arrangere sine egne nasjonale finaler fra juni til desember 2015, i juryen vil det sitte ledende lokale og internasjonale gin eksperter, inkludert Beefeater Global Brand Ambassadører Tim Stone og Sebastian Hamilton - Mudge. De nasjonale vinnerne vil få muligheten til å bli med på en tredagers tur til London hvor de skal representere sin nasjon i den internasjonale finalen i januar 2016.

Bartenderne som konkurrerer i den internasjonale finalen vil kunne nyte godt av en rekke eksklusive opplevelser, samt få tilgang til noen av Londons mest ikoniske institusjoner og anerkjente ledere fra bransjen og utenfor bransjen. Beefeater ønsker å inspirere og gi alle deltakerne mulighet til å utvikle sine kunnskaper ytterligere.

Vinneren av Beefeater MIXLDN 2015 vil bli Beefeater Brand Ambassadør lærling, og vil få mulighet til å støtte teamet av globale ambassadører i ett år. Etter grundig opplæring hos Beefeater, «The Home of Gin in London», vil vinneren få representere Beefeater på eksklusive arrangementer i deres geografiske område, og vil få reise til noen av verdens mest prestisjefylte bartender arrangementer, som Moskva Bar Show og Berlin Bar Convent.

J.C. Iglesias, Global Brand Director for Beefeater kommenterer: «Vi er glade for å kunngjøre årets Beefeater MIXLDN konkurranse, der vi ser frem til å møte verdens mest inspirerte og engasjerte profesjonelle bartendere. Som i fjor har vi hentet inspirasjon fra vårt hjemsted London. Vi ønsker å utfordre bartendere til å gjenspeile byens fantastiske evne til å forandre seg og gjenoppstå ved å mikse smaker, stiler, ideer og kulturer - akkurat som i en god cocktail. Dette er den ultimate gin cocktailutfordringen for bartendere, den byr på ekte innsikt i historien til London Gin og tilgang til noen av de fremste ekspertene i verden, samt en spesiell mulighet for vinneren å ta det neste steget i karrieren».

Desmond Payne, Beefeater Master Distiller og MIXLDN globale hoveddommer sier:

"Hvis bartendere kun har tid til å delta i én konkurranse i år, burde det være MIXLDN. Vi får så mange gode bidrag at det er vanskelig å velge vinnere basert på kvaliteten på cocktailene vi ser og smaker hvert år - så alle dommerne har virkelig en tøff jobb foran seg! Vi ser frem til å se håndverket og ferdighetene som trengs for å lage hver Beefeater cocktail og ønsker bidrag fra hele verden velkommen!".

For mer informasjon ta kontakt med Stine Frey Thorud, stine.thorud@pernod-ricard.com