Til kamp mot trusler i trafikken

Falske bilpærer kan gå på trafikksikkerheten løs. Philips Automotive tar nå opp kampen mot det økende problemet.

Godt lys på bilen er avgjørende for sikkerheten på veiene i forhold til synlighet og reaksjonstid. At det i dag florerer kopiprodukter av Philips Xenon-pærer som gir falsk trygghet i trafikken ser Philips på som et alvorlig problem.

– Piratkopier av dårlig kvalitet kan blende motgående trafikk og skape farlige situasjoner. De forfalskede Xenon-pærene gir ikke tilstrekkelig lys, og kan i verste fall føre til ulykker. Våre forhandlere og kunder kan ikke være tjent med dårlige imitasjoner på markedet, sier Martin Rapp, salgssjef i Philips Automotive Norge.

Philips har utviklet en ny og smart sertifiseringsløsning som avslører forfalskninger. Forhandlere og kunder kan sjekke om de kjøper originalprodukt da hver innpakning har en egen unik sikkerhetskode og en QR-kode på et holografisk klistremerke. Verifiseringen gjøres raskt og enkelt på en sikker nettside, eller ved  genom att å se på mikrokoden ved siden av Philips-koden i et forstørrelsesglass. Kodene skal være identiske.

– Det er ulovlig å kjøpe, selge eller besitte falske Xenon-pærer, men så langt har det vært vanskelig å avsløre piratkopier. Montering av forfalskede pærer kan føre til at garantien og forsikringen opphører på bilen, verkstedet og utførende mekaniker, sier Rapp.

Philips Automotive feirer i år 100 år som en ledende global produsent av belysningsprodukter til bilindustrien. Virksomheten er den første produsenten til å utvikle en avansert ekthetsgaranti som kan beskytte verksteder og bileiere mot forfalskninger.

Fore more information, please contact:

Martin Rapp, salgssjef i Philips Automotive Norge
Tlf: +46 (0)708 322 674
E-post: martin.rapp@philips.com

• Livsstil, mote, fritid

• philips xenon
  • bilpærer
  • falske bilpærer
  • belysning
  • philips lighting
  • xenon
  • ekte xenon
  • philips bilpærer

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et allsidig selskap som tilbyr et bredt spekter av helse- og velværeprodukter. Vi ønsker å gi kundene våre en bedre hverdag gjennom nyttige nyskapinger på områdene Healthcare, Consumer Lifestyle and Lighting.

Philips, som har hovedkontor i Nederland, omsatte for 23,3 milliarder euro i 2013 og har om lag 115 000 medarbeidere som jobber med salg og tjenester i over hundre land. Selskapet er ledende innenfor kardiologi, pasientovervåking og hjemmebehandling, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningstyper, barbering og egenpleie for menn samt munn- og tannpleie.

Katarina Hartman

Trade Marketing Manager Nordics & UK Philips Automotive +46 (0)702 262449