ALBUMKLARE TUNE-YARDS DELER NY LÅT OG MUSIKKVIDEO

Pressemelding   •   jan 12, 2018 13:31 CET

Foto: Eliot Lee Hazel

TUNE-YARDS SLIPPER SINGELEN "HEART ATTACK"

NYTT ALBUM UTE 19. JANUAR

"An entertainingly disruptive blast of a record with a mirrorball lure" Uncut ****
"Her most streamlined pop effort yet" – Q
"Dizzying…one of the most anticipated albums of 2018" – Esquire
"Their most accessible, danceable and thought-provoking album to date" – DIY ****
MOJO **** The Skinny ****

Tune-Yards har delt den nye singelen "Heart Attack", hentet fra deres kommende album "I can feel you creep into my private life" som slippes neste fredag. Låta er umiddelbar og dansbar, men har samtidig en engstelig undertone og en takt som går som nervøse hjerteslag. I bridgen synger Merrill Garbus hjerteskjærende "I'm only human", før stemmen hennes oppløses i dypet. "Heart Attack" hadde sin premiere i går kveld på Zane Lowe sitt program World First på Beats1 Radio, og i dag er den tilgjengelig på alle strømmetjenester.

Den Technicolor-fargede musikkvideoen er laget av Mimi Cave, som også har regissert de tidligere Tune-Yards-videoene "Bizness" og "My Country". Danserne i videoen improviserer, ledet an av koreograf Megan Lawson (Madonna, Katy Perry).

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "HEART ATTACK" HER

"I can feel you creep into my private life"er fjerde studioalbum fra Tune-Yards, nå et samarbeidsprosjekt mellom Garbus og Nate Brenner som har skrevet og produsert albumet sammen. Garbus utforsker sin plass i verden gjennom sangtekstene sine, og funderer over politikk, etnisitet, interseksjonalitet og miljøprofetier. Brorparten av albumet ble spilt inn i John Vanderslice sitt nye studio Tiny Telephone i Oakland i California, og ble mastret i Harlem i New York av Dave Kutch (Jay-Z, Chance the Rapper). Albumet er mikset av Mikaelin “Blue” Bluespruce (Solange, Skepta, Kendrick Lamar).

I tiden fremover turnerer Tune-Yards i Europa og Storbritannia. Duoen har med seg perkusjonist Hamir Atwal på veien.

"I can feel you creep into my private life" slippes 19. januar 2018 via 4AD / Playground Music Scandinavia.

TRACKLIST:
01. Heart Attack