Brainfeeder fyller ti år! Slipper den store samleren "Brainfeeder X" med musikk fra selskapets beste artister

Pressemelding   •   sep 21, 2018 11:57 CEST

Brainfeeder fyller ti år!

Slipper samleren "Brainfeeder X" med ny musikk fra artister som Thundercat, Flying Lotus, Iglooghost, Georgia Anne Muldrow og Ross from Friends

Brainfeeder fyller ti år og feirer med å slippe det storslagne samlealbumet "Brainfeeder X". Første smakebit fra den tettpakkede releasen er Flying Lotus (plateselskapets grunnlegger) sin helt nye remix av Brandon Colemans "Walk Free".

HØR "WALK FREE (FLYING LOTUS REMIX)" AV BRANDON COLEMAN HER

Albumet på 36 spor feirer plateselskapets fortid, nåtid og fremtid. Det består av høydepunkter fra tidligere utgivelser, samt 22 helt nye spor fra Brainfeeders artister og utvidede familie. Artister du finner på sporlisten er blant andre Thundercat feat. BADBADNOTGOOD, Flying Lotus feat. BUSDRIVER, WOKE feat. George Clinton, Georgia Anne Muldrow, Louis Cole, Ross from Friends, Dorian Concept, og mange flere.

I ti år har Brainfeeder ikke bare vært et label, men en internasjonalt sammensvergelse for å overvinne klisjéfylt musikk. Et selskap som har løftet frem det beste av ny hiphop, house, jazz, ambient, techno og soul, funk og footwork, og all slags musikk som ikke så lett lar seg sette i bås. Flying Lotus sin etikett har blitt tilholdsstedet for de som mener at ingenting er for rart, at sjangre er overflødige, og at de villeste er de som vinner til slutt.Brainfeeder er utvilsomt en av dette tiårets mest innovative og innflytelsesrike uavhengige utgivere.

Brainfeeder har gitt oss alt fra glitrende elektronika til apokalyptiske oder om ecstasy og katter. Plateselskapets artister og medsammensvorne er blant de aller beste, en fullstendig fryktløs gjeng med romslig fantasi og tørr humor. "Brainfeeder X" byr på en imponerende liste bidragsytere. Den første halvdelen av samlingen består av retrospektive klassikere, den andre av fremtidige.

"Brainfeeder X" slippes 16. november 2018 via Brainfeeder og Ninja Tune / Playground Music Scandinavia. Albumet slippes som en flott 4xLP vinyl-boks, designed av Charles Munka, som også er designeren bak den originale Brainfeeder-logoen. Albumet slippes også på dobbel-CD og i digitale formater. "Brainfeeder X" kan forhåndsbestilles eller forhåndslagres HER.

VARIOUS ARTISTS: "BRAINFEEDER X" TRACKLIST:

Vol. 1
01. Teebs - Why Like This?
02. Jeremiah Jae - $easons
03. Lapalux - Without You (feat. Kerry Leatham)
04. Iglooghost - Bug Thief
05. TOKiMONSTA - Fallen Arches