CHARLOTTE DOS SANTOS – NORGES-KONSERTER OG VINYLSLIPP

CHARLOTTE DOS SANTOS PÅ MINI-TURNÈ I NORGE

"CLEO" SLIPPES PÅ VINYL 15. DESEMBER
KÅRET TIL ÅRETS NEST BESTE NORSKE ALBUM

Charlotte Dos Santos slapp sin debutplate "Cleo" 21. juni i år, og nå kan vi med glede meddele at den blir tilgjengelig på vinyl. Vinylutgaven slippes 15. desember, og kan forhåndsbestilles nå. (se linker lenger ned i mailen)

"Cleo" er ikke en hvilken som helst debutplate – den allerede kritikerroste utgivelsen på ti spor ble nettopp kåret til en av årets aller beste norske plater av Dagbladet, som plasserte den på en gjev andreplass.

"I en rettferdig verden hadde Charlotte Dos Santos vært Norges bestselgende artist i år, men hun hanket i alle fall inn en velfortjent yatzy av seksere for sin fabelaktige solodebut 'Cleo'. Vår anmelder omtalte skiva som en norsk milepæl, men også en av årets flotteste soul-utgivelser på internasjonal skala. Kort tid etter utgivelsen eide den New York-baserte Oslo-sangeren dessuten Øya, hvor hun viste seg som en komplett artist foran sitt fortryllede publikum." – Dagbladet

LYTT TIL "CLEO" PÅ SPOTIFY HER

Charlotte, som opprinnelig er fra Oslo, er for tiden basert i Berlin. Hun kombinerer soul, jazz og afro-latinamerikanske rytmer med fortryllende fortellerkunst og en overjordisk vakker, varm vokal. Hennes upåklagelige estetiske sans forsterker inntrykket ytterligere, og kan blant annet sees i de vakre musikkvideoene, som Charlotte er med på å regissere.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "KING OF HEARTS" HER

Nå annonserer Charlotte Dos Santos at hun tar turen til hjemlandet i januar for en mini-turné med konserter i tre norske byer: Oslo, Bergen og Trondheim. Dette blir en etterlengtet mulighet til å se henne live, og en sjelden en som sådan, siden Charlotte knapt har spilt mer enn en fullverdig konsert i Norge så langt, en av dem på Øyafestivalen i sommer. VG var så begeistret for hennes liveopptreden at de trillet sekser på terningen, og utnevnte Charlotte til "Norges første skikkelige soulstjerne". Billetter til alle tre konsertene er i salg nå.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
CHARLOTTE DOS SANTOS LIVE I NORGE:
18. januar – Landmark, Bergen – Event – Billetter
19. januar – Klubben (Studentersamfundet), Trondheim – Event – Billetter
20. januar – Victoria, Nasjonal Jazzscene, Oslo – Event – Billetter

"Cleo" slippes av amerikanske Fresh Selects / Playground Music Scandinavia. Vinylen er ute 15. desember og kan forhåndsbestilles hos Big Dipper HER og hos Platekompaniet HER.

FACEBOOK | SOUNDCLOUD | INSTAGRAM | SPOTIFY | TIDAL