HVITMALT GJERDE TAKKER FOR SEG.

Pressemelding   •   jan 22, 2018 11:25 CET

Foto: Fredrik Rødberg

HVITMALT GJERDE TAKKER FOR SEG

SPILLER SINE SISTE KONSERTER I 2018

Det er med svært tungt hjerte vi kan fortelle at Hvitmalt Gjerde har bestemt seg for at tiden er inne for å legge opp. I dag deler Bergens-bandet følgende uttalelse:

Vi takker for oss!
Det har vært en fantastisk tid med Hvitmalt Gjerde, men nå avslutter vi prosjektet med en kort rekke konserter gjennom 2018. Vi ser tilbake på magiske opplevelser og øyeblikk, og en diskografi vi er veldig stolt av! Takk til alle som har trodd på oss, kommet på konsertene våre og som har hørt på musikken. Vi elsker dere alle.

Bli med oss på en siste dans.

Johannes, Håvard & Sturla

(PS! Konsertdato i Bergen kommer)

Det er ikke mer enn to uker siden Hvitmalt Gjerde ble nominert til Spellemannpris for albumet "Våken", som ble utgitt i fjor vår av det Bergens-baserte plateselskapet Tik Records, bandets mest kritikerroste album og en utgivelse som gjør at de unektelig gir seg på topp. Sverre Vik, grunnlegger av Tik Records, sier følgende om nyheten:

"Hvitmalt Gjerde er alle tre veldig gode venner av meg. Vi har kjent hverandre siden deres første konserter, før platekontrakt, før Spellemannsnominasjon, før turné. I dag bor jeg sammen med to av dem. De er like herlige folk som de er fantastiske musikere og jeg er både stolt og glad for å alt jeg har fått være med på å skape sammen med dem."

HØR HELE ALBUMET "VÅKEN" HER

Hvitmalt Gjerde er Johannes FjeldstadSturla Kverneng og Håvard Bakke. De har laget musikk i snart ti år, og siden 2013 har de sluppet to EPer, fire album, og fortsatt å bevise det de som har fulgt med fra starten av har visst hele tiden: at de er et av landets mest imponerende rockeband, både på plate og ikke minst på scenen, kjent for sine forrykende konserter. Og bandet gir seg ikke i stillhet – i februar legger Hvitmalt Gjerde ut på en mini-turné i Norge sammen med The Modern Times, en rekke utvalgte konsertdatoer som garantert blir uforglemmelige kvelder, og aller siste sjanse til å oppleve dem live.

HVITMALT GJERDE LIVE:
15. februar –Bodø: Dama Di
16. februar –Tromsø: Bastard bar
8. mars –Kristiansand: TrashPop *
9. mars –Oslo: Parkteatret *
10. mars –Porsgrunn: Rockeklubben i Porsgrunn*
13. april –Trondheim: Samfundet Klubben *
18. april – TBA

*Med The Modern Times. Flere datoer bekreftes snart. Bandet lover en episk avslutning, og leter etter den riktige venuen i Bergen for den store finalen.

Om veien videre, forteller bandet at alle tre medlemmer har egne, spennende prosjekter på gang. "Se opp for Kropp, hip-hop og en John Fogerty look-alike", sier de til Gaffa. I et intervju i Bergensavisa i dag, bekrefter bandet at det ikke er dårlig stemning som ligger til grunn for avgjørelsen om å gi seg. Tiden er rett og slett inne.

"Det har skjedd så utrolig mye med Hvitmalt. Selv om vi bare er 24 årføles det som om vi har holdt på i en mannsalder", forteller Sturla til avisa."Vi har faktisk tenkt på det siden før vi laget den siste platen vår", sier Johannes. "Det føles naturlig å gi seg nå. For alle. Det er kult å forsvinne, for musikken vil jo alltid være der."

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "LYS" FRA "VÅKEN" HER

FACEBOOK | INSTAGRAM | SPOTIFY | TIDAL