IBEYI – "AWAY AWAY" – NY SINGEL OG MUSIKKVIDEO UTE I DAG

Foto av Amber Mahoney

IBEYI – "AWAY AWAY"

NY SINGEL OG MUSIKKVIDEO UTE I DAG

I dag slipper Ibeyi sin nye singel "Away Away", en låt hvor det unike, tverrkulturelle soundet som de har fått så stor anerkjennelse for, kommer til sin rett. Tvillingene, som fordeler tiden sin mellom Paris, Cuba og London, forklarer at låta handler om "looking out onto the world's craziness, which is symbolized by the sirens heard in the track, and wondering if the promises of a better world will be made true?". De drivende rytmene river lytteren med i Ibeyi sin jakt på en bedre verden, og kulminerer i en messende hyllest til Jorubareligionens elvegud Aggayu, en Orrisha som gir styrke til mennesket. Musikkvideoen til "Away Away" har premiere i dag på The FADER.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "AWAY AWAY" HER
HØR DEN NYE SINGELEN "AWAY AWAY" HER

Ibeyi er de 22 år gamle tvillingsøstrene Lisa-Kaindé og Naomi Diaz. Siden de slapp sitt kritikerroste, selvtitulerte debutalbum i februar 2015, har Ibeyi fengslet publikum over hele verden med sin helt spesielle blanding av moderne pop, hip-hop og electronica ispedd elementer fra tradisjonell Jorubamusikk. I løpet av 2016 har de blant annet blitt invitert til å opptre på Chanel Cruise moteshowet på Cuba, og i musikkvideoen til Beyoncés "Lemonade". I høst legger de ut på en Europaturné som starter i hjemlandet Frankrike, foreløpig uten datoer i Skandinavia. The OC Weekly er blant de som har skrytt av liveopptredenen til søstrene: "an immersion; it was passionate, and pure and gripping in all the ways you never expect music to be anymore." Noisey stemmer i: "it’s tough to tear your eyes from the live performance".

Ibeyi er for tiden å se på coveret av The FADER, som ble med tvillingene når de dro til Cuba for å spore sine afro-cubanske røtter. I artikkelen "Ibeyi's Home" snakker de også om arbeidet med deres andre album, hvor de igjen jobber med produsent og XL Recordings-sjef Richard Russell og musikere som Kamasi Washington, Chilly Gonzales, La Mala Rodriguez og Meshell Ndegeocello. Hele saken kan leses HER.

WWW | FACEBOOK | TWITTER | INSTAGRAM | SPOTIFY | TIDAL