JACK WHITE ER TILBAKE MED NYTT ALBUM

Pressemelding   •   jan 12, 2018 17:51 CET

Foto: David James Swanson

JACK WHITE – "BOARDING HOUSE REACH" – NYTT ALBUM UTE 23. MARS

HØR DEN NYE SINGELEN "CONNECTED BY LOVE"

Vi kan med stor glede annonsere at Jack White skal slippe sitt høyst etterlengtede nye album "Boarding House Reach"! Dette blir tredje soloalbum fra den 12 x Grammy-vinnende artisten, og hans første nye album på nesten fire år. "Boarding House Reach"slippes i alle formater fredag 23. mars via Third Man Records i samarbeid med XL Recordings.

"Boarding House Reach" introduseres med den nye singelen "Connected By Love" b/w "Respect Commander", som ble sluppet på onsdag med en musikkvideo regissert av Pasqual Gutierrez. Låta ble møtt med stor applaus fra internasjonal presse som blant annet kalte den "a classic White confessional blues burner" (Billboard) og "a searing, organ-lined plea to a former flame" (Entertainment Weekly). Bob Boilen fra NPR skrev: "it's a blend of old guitar blues that is simultaneously on the edge of rock's horizon." "The four-year wait is over", skrev Rolling Stone, som skrøt av at Jack har returnert med en "blistering first single".

HØR DEN NYE SINGELEN "CONNECTED BY LOVE" HER
SE MUSIKKVIDEOEN TIL "CONNECTED BY LOVE" HER

"Boarding House Reach" er et ambisiøst verk som ekspanderer Jack White sin musikalske palett. Jack stengte seg inne i en spartansk leilighet for å skrive albumet, hvor han isolerte seg totalt fra omverdenen for å unngå alle distraksjoner. Han brukte utelukkende det samme utstyret han hadde til rådighet da han var 15 år: en four-track tape recorder, en enkel mikser, og det mest grunnleggende av instrumentering. På albumet utforsker han en rekke sjangre, fra rock, elektro og hard funk, via proto punk, hip hop og gospel blues, til country. "Boarding House Reach" viser bredden i Jack Whites kreative evner og hans dristige visjon.

Foruten Jack White på vokal, akustisk og elektrisk gitar, trommer, synth og orgel, er en lang rekke andre musikere med på "Boarding House Reach": trommis Louis Cato (Beyoncé, Q-Tip, John Legend, Mariah Carey), bassistene Charlotte Kemp Muhl (The Ghost of a Saber Tooth Tiger) og NeonPhoenix (Kanye West, Lil Wayne, Jay-Z), DJ Harrison og Anthony "Brew" Brewster (Fishbone, The Untouchables) på synth, keyboardist Neal Evans (Soulive, Talib Kweli, John Scofield) og Quincy McCrary (Unknown Mortal Orchestra, Pitbull), perkusjonistene Bobby Allende (David Byrne, Marc Anthony) og Justin Porée (Ozomatli), og vokalistene Esther Rose og Ann Regina McCrary fra Nashvilles elskede gospeltrio The McCrary Sisters. I tillegg er gamle samarbeidspartnere som trommisene Daru Jones (Nas, Talib Kweli) og Carla Azar (Autolux, Depeche Mode, Doyle Bramhall II) med. Singer-songwriter C.W. Stoneking dukker også opp på platen med en rørende spoken word-fremføring på sporet "Abulia and Akrasia".

"Boarding House Reach" er produsert av Jack White III og spilt inn i Third Man Studio i Nashville, i Sear Sound i New York, og i Capitol Studios i Los Angeles. Albumet er mikset av Bill SkibbeJoshua V. Smith og White i Third Man Studio.

Jack White feirer slippet av "Boarding House Reach" med en rekke nylig annonserte festivalopptredener i vår og sommer. Flere konsertdatoer følger. Se mer info om Jack White på turné HER.

"Boarding House Reach" slippes 23. mars via Third Man Records / XL Recordings / Playground Music Scandinavia. Albumet blir også tilgjengelig som del av en eksklusiv pakke fra Third Man Recordings, "Vault Package #35", som blant annet inneholder en spesialversjon av albumet. Les mer om pakken HER.

"BOARDING HOUSE REACH" TRACKLIST:
01. Connected By Love
02. Why Walk A Dog?