KING KRULE – FØRSTE NYE LÅT PÅ FIRE ÅR – SE MUSIKKVIDEOEN TIL "CZECH ONE"

Pressemelding   •   aug 23, 2017 16:36 CEST

Foto: Frank Lebon

KING KRULE – "CZECH ONE"

SLIPPER SIN FØRSTE NYE LÅT SIDEN 2013
SE MUSIKKVIDEOEN AV FRANK LEBON

I dag deler King Krule musikkvideoen til "Czech One", det første av ny musikk vi får høre fra Archy Marshalls anerkjente prosjekt siden 2013. Videoen er regissert av Frank Lebon, og viser en ensom Archy fortapt i egne tanker, men omringet av hundrevis av fremmede, mens han funderer over sin fortid, nåtid og fremtid. Filmen er som en Noir-esque dagdrøm, i tråd med låtas atmosfæriske, nedtonede jazz-drømmende vibe, med Archy som grubler "To when and where the stars were formed, that glance upon this night / lightyears to sit upon and paint us as we lie".

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "CZECH ONE" HER

I kjølvannet av konserter på store festivaler som Primavera og FYF i sommer, har King Krule annonsert at han legger ut på headliner-turné denne høsten og vinteren. Turnéen inkluderer konserter i København (Vega, 05. desember) og Stockholm (Vasateatern, 08. desember). Se alle konsertdatoer HER.

King Krule sitt debutalbum, "Six Feet Beneath the Moon", ble sluppet av True Panther Sounds / XL Recordings i 2013. "A New Place 2 Drown", et samarbeidsprosjekt mellom Archy og broren Jack, ble sluppet til strålende kritikk i 2015.

"Czech One" blir a-siden på en 7" som slippes i begrenset opplag via True Panther Sounds / Playground Music Scandinavia 13. september. Platen kan forhåndsbestilles HER.

WWW | FACEBOOK | TWITTER| INSTAGRAM | SPOTIFY | TIDAL