MARLON WILLIAMS TIL OSLO – NY DUETT MED ALDOUS HARDING UTE NÅ

NY SINGEL FRA MARLON WILLIAMS! DUETT MED ALDOUS HARDING

ALBUMET "MAKE WAY FOR LOVE" UTE 16. FEBRUAR 2018
OSLO-KONSERT 17. APRIL 2018

Marlon Williams fra New Zealand skal slippe sitt andre album, "Make Way For Love", 16. februar 2018. Marlon Williams har alt gjort seg bemerket for sin uanstrengt imponerende og særegne vokal, og "Make Way For Love" viser at han også har utviklet seg betydelig som låtskriver. På 11 nye låter utforsker han nytt musikalsk terreng og åpner seg mer enn noensinne før i kjølvannet av et ødelagt forhold.

I tillegg til å annonsere det kommende albumet, avduker Marlon også en internasjonal turné og deler den nye singelen "Nobody Gets What They Want Anymore", en duett med gjennombruddsartisten Aldous Harding. Låta ble spilt inn via en lang telefonsamtale sent på kvelden, og har fått en musikkvideo filmet i New York.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "NOBODY GETS WHAT THEY WANT ANYMORE" MED ALDOUS HARDING HER

Den kommende platen "Make Way For Love" baserer seg på Marlons eget liv og historie, og kaster lys over de lunefulle sidene ved forhold som vi alle kan kjenne oss igjen i: lykkerusen, smerten, usikkerheten, bitterheten. I likhet med de beste breakup-platene der ute, er ikke "Make Way For Love" redd for kjærlighetssorgen, men stirrer den rett i hvitøyet og klarer å hente frem det vakre i den. Platen er delikat og dristig, øm og heftig, og et stort personlig steg fremover for Marlon.

"Make Way For Love" ble spilt inn med produsent Noah Georgeson og bandet hans, The Yarra Benders, i Panoramic Studios i North California etter flere uker pre-produksjon med Ben Edwards i Lyttleton, New Zealand, Marlons hjemby. Resultatet er en plate som flytter Marlon flere hakk bort fra "country" – sjangeren han oftest har blitt forbundet med – med cinematiske strykere, reverb, energisk gitar, og minst én rolig pianoballade. Hans mest ekspansive arbeid hittil.

Marlon Williams er for tiden midt i en utsolgt "preview tour", i sammenheng med slippet av singelen hans "Vampire Again". Neste år tar han sitt fengslende liveshow med til hele 46 byer rundt om i verden på det som blir hans lengste headliner-turné til nå. Turnéen inkluderer tre stopp i Skandinavia, deriblant en konsert på Café Mono 17. april. Event HER. Se alle konsertdatoer HER.

Marlon Williams i Skandinavia:
Søndag 15. april — København, DK @ Ideal Bar
Tirsdag 17. april — Oslo, NO @ Café Mono
Onsdag 18. april — Stockholm, SE @ Kägelbanan

"Make Way For Love" slippes 16. februar 2018 via Dead Oceans / Playground Music Scandinavia. Albumet kan forhåndsbestilles HER.

"Make Way For Love" Tracklist:

01. Come To Me
02. What’s Chasing You