NY MUSIKK FRA NORGES-AKTUELLE SUPERORGANISM

Pressemelding   •   jan 03, 2018 17:02 CET

Foto: Jordan Curtis Hughes

SUPERORGANISM SLIPPER SELVTITULERT DEBUTALBUM

"SUPERORGANISM" UTE 2. MARS 2018 – SE DEM PÅ BY:LARM I OSLO SAMME HELG!

Superorganism, et av de mest omtalte og spennende bandene som entret scenen i 2017, annonserer i dag slippet av sitt selvtitulerte debutalbum på Domino Records. Den mystiske gruppen er et åttehodet monster bestående av internasjonale musikere og popkulturfanatikere, og ble nylig plukket ut av BBC som et av bandene å se opp for i 2018.

I dag får vi høre helt ny musikk i form av singelen "Everybody Wants To Be Famous", akkompagnert av en fargerik musikkvideo regissert av bandets egen Robert Strange, med den 17 år gamle vokalisten Orono i hovedrollen.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL DEN NYE "EVERYBODY WANTS TO BE FAMOUS" HER

Superorganism sitt kommende album er produsert, skrevet og spilt inn av gruppen i deres hjem / DIY studio / hovedkvarter i Homerton, på østsiden av London. "Superorganism" er en spektakulær og selvsikker debut som er strålende rar og fargesprakende på bandets særegne måte. Superorganism lar seg inspirere av de gjennomførte universene artister som Devo, Beck og The Avalanches har klart å skape. Debutalbumet følger bandets rakettkarriere fra hobbyprosjekt til globalt fenomen, og inneholder de første singlene "Something For Your M.I.N.D." og "It's All Good / Nobody Cares", samt den splitter nye "Everybody Wants To Be Famous".

Nå som et nytt år er i gang, legger Superorganism ut på turné med sitt allerede beryktede liveshow. Turen går gjennom Storbritannia, Nord-Amerika og Europa, med to stopp i Norge. Første mulighet til å se bandet her til lands blir allerede i mars, når de spiller på by:Larm i Oslo samme helg som albumet slippes. Vi kan trygt si at dette blir en kveld å se frem til. Følg med fremover for mer info om konsertene i Oslo, og se full turnépla nHER.

SUPERORGANISM LIVE I SKANDINAVIA:
Søndag, 25. februar – Vega Small Hall, København, DK
Mandag 26. februar – Kägelbanan, Stockholm, SE
Torsdag 01.-lørdag 03. mars – by:Larm, Oslo, NO
Tirsdag 07.- lørdag 11. august – Øyafestivalen, Oslo, NO

"Superorganism" slippes 2. mars 2018 via Domino Records / Playground Music Scandinavia. Albumet blir tilgjengelig som Standard LP med nedlastningskode, Deluxe LP med selvlysende gatefold og nedlastningskode, Standard og Deluxe CD, og digitalt. Deluxe-versjonene av abumet kan forhåndsbestilles HER.

"SUPERORGANISM" TRACKLIST:
01 It's All Good
02 Everybody Wants To Be Famous
03 Nobody Cares
04 Reflections On The Screen
05 SPRORGNSM
06 Something For Your M.I.N.D.
07 Nai's March
08 The Prawn Song