NY SINGEL FRA NORSKE EERA – DEBUTALBUMET "REFLECTION OF YOUTH" UTE FREDAG

Pressemelding   •   nov 01, 2017 12:02 CET

Foto: Alice Rainis

EERA DELER TITTELSPORET FRA "REFLECTION OF YOUTH"

DEBUTALBUM UTE 03. NOVEMBER

EERA deler den nye låta "Reflection of Youth", tittelsporet fra hennes kommende debutalbum som slippes førstkommende fredag via Big Dada, et av under-labelene til kredible Ninja Tune.

"Reflection of Youth" er et vakkert, sørgmodig spor om kjærlighet som ikke blir gjengjeldt, og hvor frustrerende det kan oppleves. "It's about desperately wanting someone to love you, and be intimate with you", forteller den norske, London-baserte Anna Lena Bruland, aka EERA. "And getting frustrated by the fact the person doesn't understand you should be together".

HØR DEN NYE "REFLECTION OF YOUTH" HER

Tidligere har EERA delt albumets åpningsspor, "Living", låta "Christine" (som Gold Flake Paint beskrev som "deft but atmospheric"), og musikkvideoen til sporet "I Wanna Dance" med Ruby Waxwork (alter egoet til Douglas Dare).

HØR ÅPNINGSSPORET "LIVING" HER
HØR "CHRISTINE" HER
SE MUSIKKVIDEOEN TIL "I WANNA DANCE" HER

EERAs kommende album "Reflection Of Youth" er produsert av Nick Rayner (aka Farewell J.R.) og ble spilt inn på en bondegård i villmarka i Wales, samt i Nicks hjemmestudio i Irland. Det er en vakker og slående ærlig plate som handler om å finne mening i forvirring og styrke i sine svakheter, å jobbe seg gjennom problemer, og å ta kontroll over sitt eget liv. For Anna Lena dokumenterer albumet en omveltende periode i livet hennes. Den handler om å manøvrere seg gjennom 20-årene, tiden hvor det er meningen at du skal "finne ut av alt".

EERA er for tiden ute på turné i England hvor hun gjester Ghostpoet på scenen (EERA gjester også låta deres "Dopamine If I Do"). Alle turnédatoer finnes HER.

"Reflection Of Youth" er ute 03. november via Big Dada / Playground Music Scandinavia og blir tilgjengelig på CD, vinyl og digitalt. Albumet kan forhåndsbestilles HER.

"REFLECTION OF YOUTH" TRACKLIST:
01. Living
02. Beast