NY SUPERDUO: KURT VILE & COURTNEY BARNETT SLIPPER "LOTTA SEA LICE"

Pressemelding   •   aug 31, 2017 19:41 CEST

COURTNEY BARNETT & KURT VILE

"LOTTA SEA LICE" UTE 13. OKTOBER 2017

Courtney Barnett og Kurt Vile, to av vår generasjons mest kritikerroste og begavede låtskrivere, har alliert seg for å slippe et samarbeidsalbum som er like unikt og usedvanlig som de to talentene er. Albumet har fått navnet "Lotta Sea Lice", og slippes 13. oktober via Marathon Artists / Kobalt.

Duoens gode kjemi er å høre allerede fra de første tonene i den første singelen "Over Everything". Teksten i låta fremføres som en løpende dialog, hvor Kurt og Courtney utveksler betraktninger om låtskriving og inspirasjon. "Over Everything" var den aller første låta de skrev etter å ha startet sitt nye prosjekt, og den har fått en nydelig svart-hvitt video regissert av australske Danny Cohen, som viser Cortney og Kurt som synger hverandres linjer med nydelige bilder fra Victoria, New Jersey, Melbourne og Philadelphia i bakgrunnen. En tilsynelatende enkel, men utrolig effektiv video.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL FØRSTE SINGEL "OVER EVERYTHING" HER

På "Lotta Sea Lice" byr Courtney Barnett og Kurt Vile på noe helt uforutsigbart og originalt, og det låter som om de to har spilt sammen i årevis. Platen er som en samtale mellom to venner, i form av rå, usminkede låter, fylt til randen av personlige historier, energi og humor. Som en liten overraskelse, covrer de også hverandres låter: Kurt Vile har laget sin egen, herlige versjon av "Out of the Woodwork" med Barnett selv på backingvokal, mens Courtney Barnett gjør en utmerket soloversjon av "Peepin' Tomboy". Musikken har en uanstrengt ro over seg, som kommer av at de to musikerne ikke bare har vært venner, men også store fans av hverandres musikk i en årrekke. Med seg har de kollegaer som Mick Turner og Jim White fra the Dirty Three, Stella Mozgawa fra Warpaint, og Mick Harvey.

"Lotta Sea Lice" er ute 13. oktober på Marathon Artists / Playground Music Scandinavia. Albumet kan forhåndsbestilles HER.

"LOTTA SEA LICE" TRACKLIST
01 Over Everything