NYTT ALBUM FRA GEORGE FITZGERALD – "ALL THAT MUST BE"

Pressemelding   •   jan 24, 2018 12:48 CET

Foto: Rhodri Davies

GEORGE FITZGERALD – "ALL THAT MUST BE"

NYTT ALBUM UTE 9. MARS 2018

NY LÅT "ROLL BACK" MED LIL SILVA UTE I DAG

Domino Records og vi i Playground Music er svært stolte over å kunne presentere "All That Must Be", det andre albumet fra George FitzGerald. Albumet skal slippes 9. mars 2018, og i dag deler FitzGerald den nye singelen "Roll Back", et samarbeid med Lil Silva. FitzGerald forteller:

"'Roll Back' is a sad song but there was a lot of joy in making it with Lil Silva. Late night sessions in London and Bedford. Empty trains and night buses home. Things just clicked perfectly in the studio."

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "ROLL BACK" FEAT. LIL SILVA HER
HØR "ROLL BACK" PÅ STREAMINGTJENESTER HER

Det kommende albumet "All That Must Be" ble til etter at FitzGerald ble far for første gang og plutselig flyttet fra Berlin, etter ti år i den tyske hovedstaden, og tilbake til sin hjemby London. Resultatet er en plate som handler om 18 turbulente måneder i FitzGeralds liv, om omveltning, endring, aksept og fornyelse.

"I wanted to mirror the uncanniness you feel when a massive event happens in your life",forklarer han."Everything looks and sounds the same but it's somehow different. Your surroundings are less intelligible."

Artister som Lil SilvaBonobo og Tracey Thorn (Everything But The Girl) bidrar på albumet.

FitzGerald endret den kreative prosessen sin da han begynte å jobbe med det nye albumet, og gikk fra det utelukkende digitale og de elektroniske trommene vi hørte på forrige album "Fading Love" (2015), til å kombinere disse med perkusjon spilt inn live i studio og et mye større fokus på piano. Albumet inkluderer blant annet den første singelen som kom ut i fjor, "Burns", som var helt oppe på 15. plass på BBC Radio 1 sin liste over årets beste låter.

HØR DEN FØRSTE SINGELEN "BURNS" HER

I tillegg til å annonsere "All That Must Be" – og i kjølvannet av suksessen med hans tre aller første live-shows på tampen av 2017 – annonserer FitzGerald også at han legger ut på en stor turné i 2018 med bandet sitt, gjennom Storbritannia, Europa og Nord-Amerika. Etter å ha markert seg som DJ internasjonalt, har FitzGerald skiftet fokus til live-opptredener og bevist at han er et sjeldent eksempel på en artist som mestrer overgangen fra klubb-DJ til live-musiker som lager og utgir fullstendige album. Flere datoer annonseres snart, og mer info om turnéen blir tilgjengelig HER.

"All That Must Be" slippes 9. mars 2018 via Domino Records / Playground Music Scandinavia og blir tilgjengelig på Deluxe 2xLP, standard 2xLP, CD og digitalt. Forhåndslagre albumet på Spotify HER.

"ALL THAT MUST BE" TRACKLIST:
Two Moons Under
Frieda