OSLO-AKTUELLE A PLACE TO BURY STRANGERS SLIPPER NY MUSIKK – "PINNED" UTE FREDAG 13. APRIL

Pressemelding   •   apr 09, 2018 17:10 CEST

Foto: Ebru Yildiz

NY SINGEL FRA A PLACE TO BURY STRANGERS! ALBUMET "PINNED" SLIPPES PÅ FREDAG

SPILLER PÅ BLÅ I OSLO 5. MAI

A Place To Bury Strangers nye album, "Pinned", slippes førstkommende fredag via Dead Oceans. For å feire det forestående slippet, deler de i dag en helt ny singel, "Frustrated Operator", med en tilhørende musikkvideo regissert av Sophie Kadow. Låta med den klingende tittelen følger opp singlene "There's Only One Of Us" og "Never Coming Back", som sammen fungerer som en god oppvarming til bandets kommende verdensturné. Turnéen sparkes i gang med slippkonsert i Brooklyn, bandets hjemby, torsdag 12. april. 5. mai tar de turen til Oslofor å spille en konsert (som du neppe vil gå glipp av) på Blå.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "FRUSTRATED OPERATOR" HER

"Pinned", femte studioalbum fra A Place To Bury Strangers, blir det første albumet bandet slipper etter Presidentvalget i 2016, samt deres første siden Death By Audio stengte dørene i 2014, et høyst elsket DIY-sted i Brooklyn hvor frontmann og gitarist Oliver Ackermannbodde, jobbet og brukte som sin kreative frisone. A Place To Bury Strangers streber stadig etter å fornye seg og jobber kontinuerlig for å ikke stagnere musikalsk, hverken live eller på sine innspillinger, noe "Pinned" viser at de lykkes med.

I godt over et tiår har A Place to Bury Strangers– bestående av AckermannDion Lunadon og ny trommis Lia Simone Braswell – gjort seg kjent for sine uforutsigbare, svimlende live shows, og sitt ekstreme, nesten farlig høye volum. De skriver ikke settlister. De lager nye låter midt i et sett, rett som det er. De provoserer og saboterer for lydteknikere på en rekke slemme, men oppfinnsome måter. De kan, og de vil, overraske deg. Det er ikke uten grunn at de har blitt kalt for "the loudest band in New York".

Ikke gå glipp av A Place to Bury Strangers når de spiller på Blå i Oslo lørdag 5. mai! Billetter kan kjøpes HER, og mer informasjon finnes på eventet HER.

"Pinned" slippes 13. april 2018 via Dead Oceans / Playground Music Scandinavia. Forhåndsbestill albumet hos Platekompaniet HER, eller hos CDON HER.

"PINNED" TRACKLIST:
01 Never Coming Back