Prins Thomas remixer Franz Ferdinand på ny EP

Pressemelding   •   jul 12, 2018 17:23 CEST

Foto: David Edwards

Prins Thomas remixer Franz Ferdinand

De skotske indie-rockerne spiller i Norge i august

Franz Ferdinand slipper i dag en EP med remixer av "Always Ascending", tittelsporet fra deres kritikerroste femte album som ble sluppet av Domino i februar i år. EPen består av remixer fra Cassius, Nina Kraviz, og ikke minst den norske produsenten og DJen Prins Thomas, som i over tyve år har vært en sentral person i klubbmiljøet i Oslo, og bidratt til å sette den nordiske og norske disco-scenen på kartet.

HØR PRINS THOMAS SIN REMIX AV "ALWAYS ASCENDING" HER
HØR CASSIUS REMIX OG NINA KRAVIS HOUSE REMIX HER

Låta har norsk premiere i dag på GAFFA.no, som skriver at Prins Thomas har klart å forvandle "Always Ascending" om til et realt discomonster. Les hele saken HER.

I en kommentar til GAFFA forteller Julian Corrie fra Franz Ferdinand mer om samarbeidet med Prins Thomas:

"Paul and I have played Prins Thomas' amazing Always Ascending remix at almost every DJ gig we've done in the last few months, it's hard not to as it's so damn good. We've always admired his productions so it was a total thrill to get him to work on something for us. 10 minutes of blissed out Nordic Disco perfection."

Franz Ferdinand består av Alex Kapranos, Bob Hardy, Paul Thomson, Julian Corrie og Dino Bardot. "Always Ascending" er bandets femte album, og ble sluppet 9. februar i år. Albumet ble spilt inn i RAK Studios i London og i Motorbass i Paris, med hjelp fra den franske superprodusenten Philippe Zdar (Cassius, Phoenix, The Beastie Boys). De ti låtene markerte en ny, triumferende start for Franz Ferdinand, bugnende av friske idéer og musikalske eksperimenter. Flere EPer med remixer av spor fra albumet er planlagt å slippes fremover.

Franz Ferdinand har akkurat rundet av en utsolgt turné i USA, og begynner nå på en rekke europeiske festivalopptredener. I slutten av august tar de turen til Norge for å spille i to norske byer.

SE FRANZ FERDINAND LIVE I NORGE I AUGUST:
28.08 – Bergen – USF Verftet
29.08 – Oslo – Sentrum Scene

"ALWAYS ASCENDING (REMIXES)" TRACKLIST:
01 Always Ascending - Cassius Remix (8:43)
02 Always Ascending - Prins Thomas Remix (10:04)
03 Always Ascending - Nina Kraviz House Remix (3:24)

FØLG FRANZ FERDINAND:

WWW | FACEBOOK | TWITTER | INSTAGRAM | SPOTIFY | TIDAL