Rough Trades yngste band? Søskentrioen Honey Hahs annonserer debutalbum med protestlåt mot Trump

Pressemelding   •   jul 11, 2018 17:25 CEST

Foto: Oliver Hadlee Pearch

Honey Hahs – "Stop Him"

Søskentrioen annonserer debutalbum med protestlåt mot Trump

"Don't get too hung up on how old the people who made this record are: these songs speak to a spirit that is inside all of us - it's just that it sometimes gets buried by age. It's nice to be reminded of this time-honoured truth: the Youth will save us!"Jarvis Cocker om Honey Hahs

Rough Trade Records er stolte av å kunne annonsere slippet av "Dear Someone, Happy Something", debutalbumet til den britiske søskentrioen Honey Hahs. Albumet skal slippes 7. september, og i dag får vi første smakebit, "Stop Him", en sang laget i protest mot Donald Trump. Låta slippes med en musikkvideo hvor søstrene danser og fremfører låta.

SE VIDEOEN OG HØR DEN NYE LÅTA "STOP HIM" HER

Honey Hahs er tre søstre fra Peckham i Sør-London på 16, 13 og 11 år. Rowan spiller gitar og piano, Robin spiller bass, og Sylvie trommer, og alle tre synger og lager harmonier. "Stop Him" var egentlig en låt om det å måtte tilbringe tid med mennesker du irriterer deg over, men når søstrene fikk høre om Donald Trump gjorde de den om til å handle om ham, siden de syntes han virket skummel og farlig.

"It turned out to be a really dancy song for us though and when we saw people dancing to the song at one of our gigs we thought it would be great to have some dance in the video. It is a protest song though so hope the message still comes across even though we are having the best time making the video", forteller de.

Låtene til Honey Hahs formidler et urokkelig ærlig og forfriskende klart syn på verden. Deres første album "Dear Someone, Happy Something" demonstrerer trioens kreative tilnærming til musikk og vitner om inspirasjonskilder som varierer fra Michael Jackson til The Children Of Sunshine. Honey Hahs har blitt hyllet av, og spilt konserter med, Goat Girl, Fat White Family, Insecure Men, Shame, Micachu, og The Moonlandingz, for å nevne noen.

Debutalbumet "Dear Someone, Happy Something" ble produsert av Steve Mackey (Pulp).

"Dear Someone, Happy Something" slippes 7. september 2018 via Rough Trade Records / Playground Music Scandinavia. Albumet kan forhåndslagres eller forhåndsbestilles HER.

"DEAR SOMEONE, HAPPY SOMETHING" TRACKLIST:

01. Forever
02. River