SHAME TIL OSLO – DEBUTALBUM "SONGS OF PRAISE" UTE 12. JANUAR 2018

Foto: Holly Whitaker

SHAME TIL OSLO – SPILLER PÅ JOHN DEE 30. APRIL

SLIPPER DEBUTALBUMET "SONGS OF PRAISE" 12. JANUAR 2018

Shame, et av Storbritannias mest oppsiktsvekkende nye band, slipper sitt debutalbum "Songs of Praise" 12. januar 2018 via Dead Oceans. I dag deler de en splitter ny musikkvideo til sporet "One Rizla".

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "ONE RIZLA" HER

Musikkvideoen ble filmet på en gård i Lancashire, hvor de unge bandmedlemmene får prøve seg på gårdsarbeid for aller første gang, med moderat hell. Videoen har en direkte kobling til albumets artwork. Vokalist Charlie Steen forklarer: "We wanted to turn the album artwork into the video for One Rizla, highlighting our vulnerability as individuals whilst paying homage to Withnail & I simultaneously."

Låta er den aller første bandet skrev sammen."I think that’s reflected in the simplicity of it",forteller Steen. Låta handler om å omfavne sin usikkerhet som en styrke:"it's honest and raw, whilst attempting a stab at number one in the pop charts across the eastern hemisphere".

Kvintetten fra London har på kort tid opparbeidet seg et rykte som et av de mest fengslende og energiske live-bandene i England. Deres eksplosive konserter har blitt stadig bedre ettersom bandet har turnert hyppig det siste året. I tillegg til et utsolgt show på The Scala i London, har de mottatt en personlig invitasjon fra Billy Bragg om å spille på Left Field-scenen på Glastonbury i år, som Billy headliner og kuraterer. Nå ser de frem til konserter i både USA og en turné i Storbrittania, etterfulgt av en rekke konserter i Europa og Skandinavia. 30. april 2018 tar de turen til Oslo og John Dee. Mer informasjon på eventet HER.

Shame sin kommende debutplate "Songs of Praise" består av ti forrykende spor – noen av dem har fansen aldri hørt før, noen av dem i nye, forbedrede versjoner. "Songs of Praise"slippes 12. januar 2018 via Dead Oceans / Playground Music Scandinavia.

Shame er nominert til GAFFA-prisen 2017 i kategorien Årets Internasjonale Nykommer. Les mer om de nominerte og avgi din stemme HER

"SONGS OF PRAISE" TRACKLIST:
01. Dust On Trial
02. Concrete