THE BREEDERS SLIPPER SITT FØRSTE NYE ALBUM PÅ TI ÅR

Pressemelding   •   jan 10, 2018 14:55 CET

Foto: Marisa Gesualdi

THE BREEDERS – "ALL NERVE" – UTE 2. MARS 2018

BANDETS FØRSTE NYE ALBUM PÅ TI ÅR!

The Breeders annonserer slippet av sitt etterlengtede femte album! Albumet har fått tittelen "All Nerve", og inneholder blant annet den nylig utgitte singelen "Wait in the Car". "All Nerve" blir første nye plate gruppen slipper på ti år, og er ute 2. mars 2018 via 4AD. Nå kan fansen glede seg med en ny smakebit i form av tittelsporet.

HØR TITTELSPORET "ALL NERVE" HER
SE ALBUMTRAILEREN TIL "ALL NERVE" HER

På "All Nerve" gjenforenes bandmedlemmene Kim og Kelley Deal, Josephine Wiggs og Jim Macpherson, lineupen som sto bak det ikoniske og platina-selgende albumet "Last Splash". Kvartetten vendte tilbake til scenen i 2013 for å feire albumets 20-årsjubileum, og har siden det jobbet i det stille med nytt materiale.

Innspillingen av albumet har foregått i Candyland i Kentucky med Mike Montgomery; Electrical Audio i Chicago med Steve Albini og Greg Norman; og med Tom Rastikis i Fernwood Studios, Ohio. Flere av sporene har med gjestemusikere, blant annet er Courtney Barnett med på backing-vokal på sporet "Howl at the Summit", sammen med Bones SloaneDave Mudie og Dylan Ransom-Hughes. Artwork er som vanlig laget av Chris Bigg, som har jobbet med bandet siden deres første album "Pod" (1990).

I sammenheng med albumslippet, og for å følge opp en svært vellykket klubbturné på slutten av året i fjor, legger The Breeders ut på en lengre turné i Nord-Amerika og Europa denne våren og sommeren. Foreløpig er ingen konserter annonsert i Norge. Se hele turnéplanen HER.

The Breeders er Kim Deal på vokal og gitar, Kelley Deal på gitar og vokal, Josephine Wiggs på bass, og Jim Macpherson på trommer.

"All Nerve" slippes 2. mars 2018 via 4AD / Playground Music Scandinaviaog blir tilgjengelig digitalt, på CD, på standard, svart vinyl, og på oransje vinyl med alternativ cover art i begrenset opplag. Forhåndslagre platen på Spotify HER.

"ALL NERVE" TRACKLIST
01. Nervous Mary