Urban Outfitters presenterer: Jakob Ogawa – "Sunshine Girl (demo)"

Pressemelding   •   jul 10, 2018 18:17 CEST

Foto: Julian Essink

URBAN OUTFITTERS PRESENTERER: JAKOB OGAWA – "SUNSHINE GIRL (DEMO)"

SLIPPES 10. JULI 2018

Jakob Ogawa slipper sin nye singel "Sunshine Girl (demo)", en skimrende, kjærlighetsfull sommersang, som har premiere i dag i samarbeid med Urban Outfitters. Jakob Ogawa blir dermed den tredje artisten i verden, og den første nordiske, som presenteres av Urban Outfitters i deres nye musikkserie New Sounds. Jakob lager også en spilleliste på Apple Music for den amerikanske klesgiganten, i serien Urban Outfitters Guest List, tidligere kuratert av artister som Rae Sremmurd, Car Seat Headrest og Halsey.

"Sunshine Girl (demo)" slippes i dag og er tilgjengelig på alle streaming-tjenester. Låta har en melodi som er svevende og lett som en sommerbris, i perfekt harmoni med Jakobs distinktive, drømmende vokal, men nostalgien skinner gjennom og gir den en lengselsfull, bittersøt undertone.

HØR "SUNSHINE GIRL" PÅ UO MUSIC | NEW SOUNDS HER
STREAM ELLER LAST NED "SUNSHINE GIRL" HER

"Every summer has its own soundtrack. And while we sip on our cold drinks observing the bustling street full of lively people, the latest song of Jakob Ogawa finds its way into our ears, and never leaves."
- C-Heads Magazine

"A raw and refreshing production backed with honest lyrics about love sung in a pitched up alien falsetto, if this is from his demo pile then it bodes well for future releases"
Going Solo

Den Oslo-baserte 21-åringen Jakob Ogawa var en mye omtalt nykommer i både norsk og internasjonal presse i fjor, og nå har han for alvor begynt å markere seg på det internasjonale musikk-kartet. Året startet sterkt med spillejobber i utlandet, som oppvarming for Metronomy og på hovedscenen på Lollapalooza i Argentina, og i april slapp Jakob singelen "Velvet Light", det første av ny musikk verden fikk høre etter slippet av "terningkast sju"-EP (NRK P3) "Bedroom Tapes" i fjor sommer. "Velvet Light"ble hyllet av blant andre MTV TRL, hadde sin radiopremiere hos Ruben NRK P3, og verdenspremiere hos blogg-giganten Highsnobiety som spådde et godt år for Jakob: "it shouldn’t come as too much of a surprise that he is set to have a breakout year. ... We should all be expecting to hear his honeyed vocals as the soundtrack to all of our summer heartbreaks this year."

Det er de ikke alene om å mene. Tidligere i år plukket amerikanske The FADER ut Jakob Ogawa som en av 15 skandinaviske artister å lytte til i 2018, mens JAJAJA Music valgte ham ut som én av fem norske artister de spår blir store navn i år: "2018 looks like it will be the next stop on the road to global stardom for this boy from Oslo."

Den nye "Sunshine Girl (demo)" føyer seg i rekken av imponerende låter fra den unge bedroom pop-produsenten som har gjort at Jakob Ogawa nå har passert 14 millioner streams på verdensbasis, fem millioner bare de siste tre månedene.

Jakob Ogawa med band har akkurat gjestet Roskilde-festivalen i Danmark, hvor de spilte på festivalens Rising-scene for nye, fremadstormende talenter. Senere i sommer kan man se Jakob Ogawa live på HEIM-festivalen i Trondheim, 28. juli.

Jakob Ogawa om "Sunshine Girl":

Sunshine girl is a song I made last year right after I met a girl who stung my heart quite badly. It was a strange yet colorful time.

Though nothing can bring back the hour
Of splendour in the grass, of glory in the flower;
We will grieve not, rather find
Strength in what remains behind; (William Wordsworth)

I've never gotten back to that feeling I felt when i made the song. therefore it will forever remain a "demo".

Cover photo: Grace Lillash

Last ned pressebilder og cover art HER.

__________________________________________

JAKOB OGAWA – STREAMING

Spotify
– 10.3 millioner streams (1.4 millioner i måneden, 50k om dagen)