YOUNG FATHERS – NYTT ALBUM "COCOA SUGAR" UTE 9. MARS

Pressemelding   •   jan 17, 2018 17:19 CET

Foto: Julia Noni

YOUNG FATHERS – "COCOA SUGAR" – NYTT ALBUM UTE 9. MARS 2018

SE MUSIKKVIDEOEN TIL DEN NY SINGELEN "IN MY VIEW"

Young Fathers har akkurat avslørt detaljene rundt sitt kommende album "Cocoa Sugar", gruppens tredje fullengder, som skal slippes 9. mars via Ninja Tune. For å feire nyheten om slippet, deler bandet en helt ny låt kalt "In My View", med en musikkvideo regissert av Jack Whiteley.

HØR DEN NYE SINGELEN "IN MY VIEW" HER

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "IN MY VIEW" HER

I november 2017 fikk vi den gledelige nyheten om at Young Fathers hadde ferdigstilt arbeidet med et nytt album. Trioen – Alloysious MassaquoiGraham 'G' Hastings og Kayus Bankole – markerte dette ved å gi fansen en smakebit i form av singelen "Lord". Tidligere i 2017 ga Young Fathers ut låta "Only God Knows", en enkeltstående singel laget til "T2 Trainspotting" som ble beskrevet av regissør Danny Boyle som "the heartbeat of the film".

"Cocoa Sugar" består av tolv spor, og er oppfølgeren til det Mercury Prize-vinnende "DEAD" fra 2014 og det kritikerroste "White Men Are Black Men Too" fra 2015. "Cocoa Sugar" er et svært selvsikkert og gjennomført album som ble skrevet og spilt inn i løpet av 2017 i bandets kjellerstudio.

Young Fathers skal turnere i Storbritannia og Europa i mars og april 2018, blant annet skal de spille sin hittil største headliner-konsert på Roundhouse i London med kapasitet på 3000 publikummere. For mer info om Young Fathers live, se HER.

"Cocoa Sugar" slippes 9. mars 2018 via Ninja Tune / Playground Music Scandinavia og blir tilgjengelig på CD, vinyl (vanlig og spesialutgave), og digitalt. Den flotte artworken er laget av fotograf Julia Noni og creative director Tom Hingston.

"COCOA SUGAR" TRACKLIST:
01. See How