POLAR RC3 GPS Tour De France edition

I forbindelse med 100-årsferiningen til verdens største sykkelkonkurranse, Tour de France, lanserer Polar RC3 GPS Tour de France edition. Den gule klokkeremmen matcher fint den gule ledertrøyen i Tour de France. Med RC3 GPS Tour de France edt. har du nå mulighet til å få GPS-basert høydeinformasjon, som gjør det mulig å se høydemeter og opp-og nedstigning.
Denne modellen er det offesielle treningsverktøyet til ulike team og utøvere på FDJ, Argos-Shimano og Euskaltel-Euskadi, inkludert Nacer Bouhanni, Marcel Kittel og Samuel Sànches

RC3 GPS er laget for syklister og andre aktive utholdenhets mosjonister, også løpere og
skiløpere. Klokken har mange gode funksjoner, bla.

• Integrert GPS med fart og distanse informasjon
    • Back to start-funksjonen hjelper deg tilbake til startsstedet
    • Mapping viser deg hvor du har vært og kan dele dette med venner på sosiale medier

• Smart Training funksjoner, SportsZoner og Treningsfordel funksjoner som gir deg intensitetsinformasjon under hver treningsøkt, denne dataen kombinert med sykkelfart, distanse og tråkkfrekvens hjelper deg å trene smartere.

Iwan Spekenbrink,Team Manager for Team Argos-Shimano sier: ‘’ Det er så mange elementer som må være på plass for å få teamet til prestere sitt beste under Tour de France. Trening,
hvile, konkurranse-strategi, lagånd, kosthold og noe flaks. Polars produkter,
som RC3 GPS pulsklokke, er essensiell i våre forbereldelser og i konkurranse-taktikk.
Den forteller oss  i sanntid hvordan våre ryttere presterer og hvor mye mer de kan gi.’’

RC3 GPS Tour de France edt. kommer med tråkkfrekvensmåler i pakken. Den vil være
tilgjengelig i butikk fra midten av april og vil ha en veil.pris på: 3099,-

• Sport

Som oppfinnere av den første pulsklokken over 30 år siden, kan man si at Polar er spesialister innenfor dette feltet, og har siden den gang vært ledende innen måling av hjertefrekvens. I dag er Polars produkter førende i verden, og nyter lojaliteten fra både profesjonelle og amatører. Med prisvinnende design og teknologiske nyvinninger viser dette lidenskapen for sport og trening. Uansett hvilket nivå du er på, eller hvilken aktivitet du liker best, kan et produkt
fra Polar veilede deg til å trene riktig.

Polar Electro Norge AS,
datterselskap av Polar Electro Oy, er ansvarlig for salg, markedsføring,
distribusjon og service på Polarprodukter i Norge, og er lokalisert på Bryn i
Oslo.

Polar tilbyr et meget omfattende produktutvalg, og bidrar til å motivere og opplyse nybegynnere og
mosjonister så vel som å levere komplette treningssystemer til topputøvere innenfor mange treningsgrener. For å lese mer om det brede sortimentet og hva Polar kan tilby deg, vennligst besøk hjemmesiden www.pulsklokke.no.

Stein Ødegaard

Pressekontakt Nordic Marketing Manger +47 930 88 555